همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور ناوگروه دریایی ایران در خلیج عدن با ارسال پیام صلح و دوستی همراه است.

پیمان جعفری طهرانی

امیر دریادار پیمان جعفری طهرانی روز سه شنبه در حاشیه جشن روز ملی خلیج فارس در دانشگاه فردوسی مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن حافظ صلح برای دوستان و کسانی است که برای ارزشها احترام قائل هستند.

وی گفت: هم اکنون ناوگروه سی و چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن حضور دارد.

معاون نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهارداشت: 31 درصد از مرزهای ایران آبی است اما نزدیک به 93 درصد صادرات و واردات کشورمان از همین مرزها انجام می شود لذا اهمیت اقتصادی مرزهای آبی بسیار زیاد است.

وی افزود: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه دریای خزر، خلیج فارس، سواحل مکران و اقیانوس هند حضور دارد و حاکمیت خود را اعمال کرده است.

دریادار جعفری طهرانی گفت: از زمانی که نیروی دریایی جمهوری اسلامی در اقیانوس هند حضور یافت آماری از حمله دزدان دریایی به هیچکدام از ناوگروههای ایرانی نداشته ایم زیرا امنیت کامل برای دریانوردی کشتیهای کشورمان تامین شده است.

وی افزود: ویژگی حضور ناوگروه دریایی ایران آن است که کارها بطور مستقل و بدون هیچ ائتلاف بین المللی صورت می گیرد درصورتی که سایر کشورها اقدام کار را در قالب ئتلاف انجام می دهند.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه همچنین گفت: صنایع کشتی سازی در درون نیروی دریایی و وزارت دفاع در تعامل با یکدیگر فعالیت می کنند و ناوشکن دماوند که اسفند پارسال در حوزه خزر فعال شد محصول صنایع دریایی وزارت دفاع است.

وی افزود: صنایع کشتی سازی در شمال و جنوب کشور و نیز در حوزه های نظامی و تجاری فعالیت می کنند اما با توسعه فرهنگ دریایی می توان به این صنایع رشد داد.

کد خبر 293590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha