همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد ماموریت اصلی ناوگروه اعزامی ایران به خلیج عدن حفظ امنیت خطوط مواصلاتی و مبارزه با دزدان دریایی است.

ناوگروه

امیر دریادار غلامرضا خادم بیغم در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید سپهند علی صیاد شیرازی در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا افزود: ما در مسیر ماموریت خود علاوه بر امنیت خطوط مواصلاتی کشتی های خودی امنیت خطوط مواصلاتی بین المللی را نیز تامین می کنیم و اگر کشتی های دیگر کشورها نیز کمک بخواهند به آنها کمک می کنیم.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکنون با اعزام سی و چهار ناوگروه به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن در راستای تامین خطوط مواصلاتی بین المللی تلاش می کند.

اولین ناوگروه ایرانی برای مقابله با دزدان دریایی شامل ناو رزمی البرز و ناو پشتیبانی بوشهر از 20 اردیبهشت 1388 به مدت 58 روز به اقیانوس هند و خلیج عدن اعزام شد.

روز گذشته ناو گروه 34 ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از شامل ناو پشتیبانی بوشهر و ناوشکن البرز به شمال اقیانوس هند اعزام شد و این ناو گروه در حال حاضر در مسیر خلیج عدن و تنگه باب المندب قرار دارد.

ناوگروه های اعزامی ایران به ماموریت تاکنون با بیش از 25 مورد دزدی دریایی علیه کشتی های ایرانی و خارجی در منطقه ماموریت خود مقابله کرده اند.

به دنبال تحولات اخیر در یمن عربستان و کشورهای متحد آن از اوایل فروردین ماه تجاوز به کشور یمن را آغاز کردند و اکنون با حملات هوایی متعدد در حال نابود کردن زیر ساخت های این کشور هستند.

جنگنده های سعودی دیروز نیز با حمله به مناطق مسکونی محله الجراف شهر صنعا کشتار وحشتناکی به راه انداختند که در میان شهدا شماری از زنان و کودکان به چشم می خورند.

کد خبر 291712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha