همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ارتقای موشک‌های سطح به هوای محراب خبر داد و گفت که این موشک‌ها روی ناوشکن دماوند نصب شده‌اند.

 حبیب‌‌الله سیاری

دریادار حبیب‌‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به اهمیت دریا و تأکید فرمانده معظم کل قوا به این نیرو برای توجه به ایده بازگشت به دریا، گفت: با توجه به تدبیر فرمانده معظم کل قوا مبنی بر اینکه دریا برای مردم اهمیت زیادی دارد، باید در این زمینه فرهنگ‌سازی مناسبی صورت بگیرد و این کار، کمک و همکاری رسانه‌ها را می‌طلبد.

وی افزود: نگاه رهبر معظم انقلاب به دریا یک نگاه عمیق است و ما بر اساس همین نگاه، اهداف‌مان را پیش می‌بریم؛ حضرت آقا به‌دنبال این هستند که ما از نعمت‌های خدادادی در دریا برای پیشرفت کشور استفاده کنیم. وقتی به سواحل مکران نگاه می‌کنیم می‌‌بینیم که سواحل مکران دروازه ورود به آب‌های آزاد دنیاست و پاسخ‌مان به این سؤال که چرا تاکنون به دریا توجه جدی نکرده‌اید، این است که غفلت کرده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه اگر سواحل مکران آباد شود، اقتدار دریایی حاصل شده و این اقتدار، پیشرفت کشور را تضمین می‌کند، اظهار داشت: حضرت آقا می‌فرمایند که ما را نسبت به دریا بیگانه کرده‌اند، تا نتوانیم از آن استفاده کنیم. ایشان می‌خواهند به دریا نزدیک شویم و ما نیز تئوری بازگشت به دریا را دنبال می‌کنیم و این نیاز به فرهنگ سازی دارد.

دریادار سیاری درخصوص تفاوت ناوشکن دماوند (جماران2) با جماران خاطرنشان کرد: فرمانده معظم کل قوا فرموده بودند که موج 2 از موج 1 باید بهتر باشد و به‌ترتیب موج 3 هم از موج 2 باید بهتر باشد؛ ناوشکن دماوند همان موج 2 است و جماران نیز موج 1 است. ایشان فرمان دادند که باید پروژه‌ها رفته رفته بهتر و پیشرفته‌تر شوند، ما هم بر همین اساس ناوشکن دماوند را از جماران بهتر کردیم یعنی از نظر سلاح، برد موشک‌، کارآمدی و . . .، ناوشکن دماوند بهتر از ناوشکن جماران است.

وی با تأکید بر اینکه ناوشکن دماوند در حوزه موشک‌های سطح به هوا سامانه‌های بهتری نسبت به جماران دارد، از تولید نمونه‌های ارتقایافته موشک سطح به هوای محراب خبر داد و گفت: موشک‌های ارتقایافته محراب توسط متخصصان کشورمان روی ناوشکن دماوند نصب شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: سامانه بدنه دماوند هم نسبت به جماران تغییر کرده و رادارهای جدیدی هم روی دماوند نصب شده است. البته این بهترشدن ناوشکن دماوند به‌معنای این نیست که ناوشکن جماران قدیمی بماند، نه، این‌طور نیست بلکه ناوشکن جماران هم به‌روز خواهد شد ولی در مجموع، آنچه را از نظر فناوری و تکنولوژی به آن دست یافته‌ایم روی ناوشکن دماوند اجرا و نصب کرده‌ایم.

 

کد خبر 291136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha