دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۴:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر کشور افغانستان دوشنبه 20 اوت اعلام کرد: پلیس افغانستان یک گروگان آلمانی را در یکی از مناطق کابل آزاد و تعدادی از گروگانگیران را دستگیر کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، این امداد گر 31 ساله آلمانی در جریان حمله پلیس افغانستان به بخش غربی پایتخت این کشور آزاد شد. این زن آلمانی روز شنبه 18 اوت در نزدیکی یک رستوران در غرب کابل ربوده شده بود.

امرالله صالح رییس سازمان اطلاعاتی افغانستان ضمن تایید خبر  دستگیری تعدادی از گروگانگیران در جریان درگیری با پلیس افغانستان اعلام کرد:مردان گروگانگیر عضو یک باند تبهکار بودند که رهبر آن‌ها دو ماه قبل از زندانی در شمال افغانستان آزاد شده بود.

یکی از سخنگویان وزارت امورخارجه آلمان نیز اعلام کرد که زن امداد گر آلمانی آزاد شده و در امنیت کامل در سفارت آلمان در کابل به سر می‌برد.امداد گر آملانی که به تازگی از چنگ گروه تبهکار افغان آزاد شده کریستینا مایر نام دارد که در یک سازمان خدمات بهداشتی، اجتماعی و بازسازی کار می کرد.

او یکشنبه 19 اوت در یک فیلم ویدویی کوتاهی که از یک شبکه تلویزیونی خصوصی در کابل پخش شد، از دولت آلمان تقاضا کرد برای رهایی فوری او تلاش کند. مایر گفت: مورد بدرفتاری قرار نگرفته و سلامت جسمی او نیز خوب است.

کد خبر 29358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز