همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از تهیه طرح کوچک‌سازی دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: کاربری واحدهای زیان‌ده یا تغییر می‌کند و یا به دانشکده تبدیل می‌شوند.

به گزارش مهر، دكتر حمید میرزاده در حاشیه سومین نشست پژوهشگاه «آینده‌پژوهشی و چشم‌انداز» در تشريح جزئيات ادغام معاونت‌های دانشگاه آزاد اسلامي، گفت: در دانشگاه آزاد ۱۵ معاونت را از تشکیلات سابق داریم كه با هدف چابک‌سازی سیستم و همچنین اثربخشی بیشتر دانشگاه در سطح ملی و استانی، این معاونت‌ها و تشکیلات‌ کاهش پیدا می‌کند تا هزینه دانشگاه نیز کم شود و همچنین سیستم آموزشی دانشگاه بتواند سرعت تصمیم‌گیری بالاتری داشته باشد.

وی افزود: طرح ادغام معاونت‌ها و کوچک‌سازی دانشگاه تهیه شده و در هیات امنا به تصویب رسیده و منتظر تصمیم‌گیری هیات امنای مرکزی است که در اردیبهشت یا در اوایل خرداد ماه جلسه آن تشکیل می‌شود. اگر این ادغام‌ها و کوچک‌سازی دانشگاه در جلسه هیات امنای مرکزی تصویب شود، باعث کاهش تعداد معاونت‌ها و مدیران در سطح سازمان مرکزی و استانی خواهد شد.

میرزاده در پاسخ به سئوال دیگري درباره آنچه كه تحت عنوان ادغام معاونت فرهنگی با معاونت دانشجویی در دانشگاه عنوان مي‌شود، نيز اظهار داشت: آن چیزی که مسلم است، این است که تعدادی از معاونت‌ها با هم ادغام می‌شوند اما ممکن است در خصوص معاونت فرهنگی و دانشجویی به این نتیجه برسیم که این دو معاونت با هم ادغام نشود. اما به طور حتم تعداد معاونت‌های دانشگاه آزاد نصف خواهد شد.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي خاطرنشان كرد: البته هیچ معاونتی فعالیتش از بین نمی‌رود، چراکه ما فعالیت‌های فرهنگی، دانشجویی، ورزشی، پژوهشی و آموزشی داریم و ممکن است در این ادغام‌ها، سطح معاونت‌ها تغییر کند ولی فعلا معلوم نیست که کدام معاونت می‌ماند و یا کدام معاونت ادغام می‌شود.

وی درباره تعداد و سرنوشت واحدهای زیان‌ده دانشگاه آزاد در سال 94 نيز گفت: واحدهای زیان‌ده دانشگاه آزاد در مهر ماه ۱۳۹۲، ۲۳۵ واحد بود که در اسفند ۱۳۹۲ به کمتر از ۱۵۰ واحد رسید و در سال ۹۳ تعداد آنها کمتر شد. پیش‌بینی ما این است که ۲۳۵ واحد زیان‌ده اسفند ۱۳۹۳ به ۱۰۰ واحد برسد و تا اسفند ۹۴ نیز این تعداد کمتر شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: کاربری واحدهای زیان‌ده یا تغییر مي‌کند و یا اگر مرکزی باشد که زیان‌ده باشد، آن را به یک دانشکده تخصصی تبدیل کنیم و درواقع ما هیچ واحدی را تعطیل نمی‌کنیم ولی سطح مراکز و واحدهای زیان‌ده ممکن است از نظر تشکیلاتی و معاونت‌های آموزشی تغییر کند.

میرزاده درباره آنچه كه از سوي برخي مسئولان وزارت علوم تحت عنوان «رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد» نام برده مي‌شود نيز گفت: همه رشته‌های دانشگاه آزاد مجوز دارند و من بارها اعلام کرده‌ام که مجوز قانونی داریم. چون با وزارت علوم همکاری می‌کنیم، پاسخ سئوالات و ابهامات آنها را در کمیسیون مشترکی با حضور معاون آموزشی دانشگاه و معاون سنجش و پذیرش اعلام می‌کنیم هر چند ممکن است برخی پرونده‌ها ناقص باشد که تکمیل شده و دوباره به دانشگاه برمی‌گردد.

کد خبر 293354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha