مینا شهنی: بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش در حالی منتظر دریافت کارت منزلت هستند که تعدادی از کارت‌ها صادر اما ارسال نشده‌است.

سازمان بازنشستگی کشوری با اعلام این‌که بسیاری از کارت‌های منزلت بازنشستگان صادر شده‌است بر این‌نکته تاکید کرده که تمامی کارت‌هایی که مشخصات کامل فرد را داشته‌اند صادر شده و در برخی موارد به دلیل نقص اطلاعات کارت افراد صادر نشده‌است. اما هنوز هیچ کارتی به دست  بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش نرسیده‌است.

علی تقی‌زاده، مدیر روابط عمومی سازمان بازنشستگی کشوری، در این‌باره گفت: پس از صدور کارت‌ها برای اطمینان حاصل کردن از آدرس‌ صاحبان کارت‌ها خبرنامه‌هایی را به آدرس‌های قید شده با مشخصات افراد فرستادیم.

تقی‌زاده با اشاره به این‌که اغلب آدرس‌ها صحیح نبود ادامه‌ داد: بسته‌های فرستاده‌شده پس از چندی از سوی اداره پست برگشت خورد و به همین دلیل سازمان بازنشستگی کشوری کارت‌‌های منزلت صادر شده را ارسال نکرد.

مدیر روابط عمومی سازمان بازنشستگی کشوری در حالی دلیل عدم ارسال کارت‌ها را نادرست بودن آدرس‌ها در بسیاری از موارد عنوان می‌کند که بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش در انتظار کارت‌های منزلت به سر می‌برند.

از سوی دیگر مجیدگودرزی، رئیس اداره بازنشستگی آموزش و پرورش شهر تهران، در این باره گفت: در جلسه‌ای که سال گذشته برای صدور کارت منزلت برگزار شد، قرار بود که فرم دریافت اطلاعات توسط سازمان آموزش و پرورش در اختیار بازنشستگان قرار گیرد و بر اساس همان فرم، مدارک جمع‌آوری و تطبیق اطلاعات داده‌شود.

به گفته گودرزی انجام فرایند تهیه کارت و ارسال آن برای بازنشستگان بر عهده سازمان بازنشستگی کشوری بوده‌است.

او در پاسخ به این‌  سئوال که سازمان بازنشستگی کشوری نادرست بودن آدرس‌ها را دلیل عدم ارسال کارت‌ها عنوان کرده‌است افزود: آدرس‌ها در اداره بازنشستگی سازمان آموزش و پرورش به روز است و در صورت نیاز این اداره می‌تواند آدرس‌‌های نادرست را اصلاح کند.

پیش از این به هنگام ریاست حسینعلی ضیایی بر سازمان بازنشستگی کشوری وی در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرده‌بود که کارت‌های منزلت به‌زودی توسط سازمان بازنشستگی کشوری به آدرس بازنشستگان فرستاده می‌شود.

به نظر می‌رسد آنچه اکنون خودنمایی می‌کند هزینه پست گزافی است که بابت ارسال کارت‌ها باید پرداخت شود، با یک حساب ساده می‌توان دریافت که فرستادن 70 تا 75 هزار کارت با پست سفارشی برای هر اداره‌ یا سازمانی هزینه هنگفتی در پی خواهد داشت.

برخی خبرها نیز حاکی از آن است که ماه گذشته سازمان آموزش و پرورش تهران از سازمان بازنشستگی کشوری خواسته بود تا در صورت آماده بودن کارت‌های منزلت، آنها را دریافت و همزمان با توزیع بن و سبد غذایی بازنشستگان میان آنان توزیع کند اما بر اساس اطلاعات به‌دست آمده تا روزهای پایانی ماه گذشته تنها 5 هزار کارت آماده ارسال بوده‌است که آموزش و پرورش تهران برای جلوگیری از بروز مشکلات بعدی از دریافت و ارسال 5 هزار کارت منزلت خودداری کرده‌است.

از سوی دیگر صمد مختارزاده، مدیر کل بازنشستگی استان تهران، از ایجاد دفتر نمایندگی این سازمان در اداره بازنشستگی و موظفین آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد.

مختارزاده گفت: حدود یک سوم از کل مشترکان سازمان را بازنشستگان آموزش و پرورش تشکیل می‌دهند که نزدیک به 70 هزار نفر آنها ساکن تهران و حدود 14 هزار نفر نیز بازنشستگان آموزش و پرورش  شهرستان‌های استان تهران هستند.

به گفته مختارزاده از آنجا که 70 درصد بار مراجعات به این سازمان را بازنشستگان آموزش و پرورش تشکیل می‌‌دادند ما به این نتیجه رسیدیم که با ایجاد دفتری در اداره آموزش و پرورش کلیه امور مربوط به این بازنشستگان از جمله صدور حکم بازنشستگی، اصلاح حکم، برقراری حقوق و ... را آنجا انجام دهیم.

گفتنی است که به احتمال زیاد طی هفته جاری یا آینده جلسه‌ای مشترک میان این دو سازمان برای حل مشکل کارت منزلت بازنشستگان برگزار می‌شود و مسئولان امیدوارند این جلسه راه حل عملی و جدیدی را پیش پا بگذارد.

کد خبر 29321

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز