شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

آیدا ابوترابی: با شنیدن صدایشان خارش می‌گیریم، جیغ می‌زنیم و یا از ترس فرار می‌کنیم؛ حشرات را می‌گویم.

دوچرخه

این موجودات پر جمعیت که در همه‌‌جای دنیا یافت می‌شوند و تعداد انواع و اقسامشان سر به فلک می‌زند! حشرات همیشه هم وحشتناک و زشت نیستند. بعضی از آن‌ها در نوع خودشان دیدنی و بی‌نظیرند، فقط گاهی درگیر حواشی می‌شوند و برای ما هم دردسر درست می‌کنند. اين‌جا با چند حشره‌ي زيبا و متفاوت آشنا مي‌شويم.

 

دوچرخه


حشره‌ي چوبكي!

خوب دقت کن! این‌جا یک حشره هست! یک حشره‌ی زیبا و دیدنی که خیلی شبیه چوب خشک شاخه‌ی نازک درخت است. همیشه که نباید زیباها رنگ و لعاب داشته باشند. گاهی یک مهندسی و طراحی جذاب هم خیلی زیباست! این حشره از گونه‌ی چوبک‌سانان است.

دوچرخه

رنگ بدن اين كرم‌ها را نگاه كن!

«کرم‌های پیله‌ساز» (Caterpillar) انواع و اقسام زیادی دارند که گونه‌ای از آن‌ها به کرم ابریشم معروفند. بسیاری از کرم‌ها نه تنها روند تکاملی‌شان جالب است، بلکه جزئیات و رنگ‌های به کار رفته بر بدن آن‌ها هم زیباست!

دوچرخه

ملخ رنگارنگ

ملخ‌ها آفت خیلی از محصولات کشاورزی هستند. آن‌ها بیش‌تر روی زمین زندگی می‌کنند، اما در صورت نیاز می‌جهند و تا سه متر بالا می‌روند. گونه‌ای ملخ وجود دارد که بدنش ترکیبی است از رنگ‌های مختلف. انگار كه هر بخش از بدنش را با قلم‌مو به رنگي متفاوت در آورده باشند.

دوچرخه

سوسك رنگين‌كماني

سوسک‌ها همیشه زشت و چندش‌آور نیستند! این حشره که به «سوسک کریسمس» (‌‍‍Christmas Beetle) معروف است، خیلی خوش‌رنگ است و در شرايط نوري مختلف، به رنگ‌هاي متفاوتي ديده مي‌شود. اين سوسك، یک پوسته‌ی براق و درخشان هم دارد که استحکام آن هم جالب توجه است!

دوچرخه

عنكبوتي با تارهاي زيگ‌زاگي

این عنکبوت که به عنکبوت« امضادار» (‌‍‍Signature Spider) معروف است و در آسیا زندگی‌می‌کند. نقوش و خطوط روی بدن اين عنكبوت دیدنی است. پاهای کشیده‌ی عنکبوت امضادار، روی تارهای زیگ‌زاگی خودنمایی می‌کند.

دوچرخه

سري كه 180 درجه مي‌چرخد!

شاید در نگاه اول زیبا به نظر نیایند اما بال‌هایشان را كه باز کنند، بیننده را متعجب خواهند کرد! بیش‌تر  فال‌بين‌ها (Mantis) می‌توانند سرشان را تا 180 درجه بچرخانند و چون برخی از حشرات مضر برای محصولات باغ‌ها و مزرعه‌ها را شکار می‌کنند، جزء حشرات پرفایده به شمار می‌آیند!

اگر يكي از آن‌ها را ديدي، يك عكس خوب شكار كن!

کد خبر 292340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha