سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: خشونت پلیس آمریکا علیه مردم این کشور به ویژه سیاهپوستان، تعداد یک هزار و ۱۴۹ نفر از شهروندان را در سال ۲۰۱۴ میلادی به کام مرگ فرستاد.

 خشونت پلیس آمریکا جان ۱۱۵۰ نفر را در سال ۲۰۱۴ گرفت

به گزارش ايرنا، سی.ان.ان بدنبال حوادث 'کارولینای جنوبی' و 'سن برناردینو' ایالت کالیفرنیا که در تمامی آنها خشونت تا حدمرگ پلیس آمریکا را آشکارا نشان می دهد، تصاویر ضبط شده دیگری از بی رحمی پلیس آمریکا که به تدریج در حال انتشار است را برای مخاطبان خود پخش کرد.

در تمامی تصاویری که اکنون از آرشیو پلیس آمریکا در اختیار رسانه ها قرار گرفته است ، پلیس این کشور افراد بی دفاع بخصوص سیاه پوست را پیش از دستبند زدن به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و در برخی موارد فراتر از آن رفته و حتی از سلاح گرم استفاده کرده است.

این شبکه تلویزیونی گزارش داد، تنها در سال 2014 میلادی یک هزار و 149 نفر توسط پلیس آمریکا به قتل رسیدند که 304 نفر از آنها یعنی 26درصد، سیاه پوست بودند.

براساس گزارش این شبکه تلویزیونی ،افراد سیاهپوست در ایالت های 'اوکلاهما' و 'میسوری' آمریکا در قیاس با ایالت نیوجرسی در معرض بیشتر خطر کشته شدن توسط افراد پلیس هستند.

درهمین حال سیاه پوستان در 'سن لوییس ' پنج برابر افراد سیاه پوست در شهر نیویورک توسط افراد پلیس در سال 2014 به قتل رسیدند.

سی.ان.ان درحالی این آمار را ارائه کرد که 'سلاگر مایکل' افسر پلیس 33ساله سفید پوست امریکا اوایل هفته گذشته ' والتر اسکات' شهروند سیاه پوست آمریکایی را در 'چارلستون شمالی ' واقع در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا را هشت بار از پشت سر با شلیک گلوله هدف قرار داد و به قتل رساند.

چند روز پس از این جنایت شبکه تلویزیونی فرانس 24 تصاویر دیگری از خشونت پلیس آمریکا و اینبار را در ایالت کالیفرنیا آمریکا، پخش کرد.

' فرانسیس پوساک' 30 ساله که توسط افراد پلیس در بیابان های 'سن برناردینو' ایالت کالیفرنیا تعقیب می شد، پس از آنکه از اسب بر زمین افتاد به محاصره پلیس در آمد.

در این تصاویر نزدیک به 10 نفر از افراد پلیس آمریکا پیش از آنکه به وی دستبند بزنند، او را به شدت مورد ضرب و شتم بی رحمانه قرار دادند.

جان مک ماهان' John McMahon کلانتر بخش سن برناردینو در جمع خبرنگاران گفته بود از دیدن تصاویر ویدیویی آزرده و برآشفته شده است.

'جیم ترل' Jim Terrell وکیل پوساک به خبرنگاران گفت، چنین ضرب و شتمی به هیچ عنوان نیاز نبود، وظیفه پلیس دست بند زدن به مجرم بوده و کار بعد از آن تمام است.

تنش در جامعه آمریکا بر سر رفتار خشونت آمیز و بی رحمی نیروهای پلیس از تابستان سال گذشته و در جریان حادثه فرگوسن، شدت یافته است.

در حادثه شهر فرگوسن در ماه اوت 2014میلادی 'دارن ویلسون' افسرپلیس سفید پوست 'مایکل براون' نوجوان 18 ساله سیاه پوست را با شش بار شلیک گلوله از پای در آورد.

کد خبر 292215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha