همشهری‌آنلاین: سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد تهدیدهایت گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه سبب شده است صدها هزار کودک و نوجوان محل زندگی خود را ترک کنند و به کشورهای مجاور پناه ببرند.

nigerian children

یونیسف شب گذشته با اعلام این خبر افزود: تاکنون دست‌کم 800 هزار کودک و نوجوان به سبب حمله‌هاي گروه تندرو بوکوحرام از خانه‌های خود در شمال شرق نیجریه فرار کرده و به کشورهای همسایه از جمله چاد ، نیجر،کامرون و نیز مناطق دیگری در نیجریه پناه برده اند.

این نهاد بین‌المللی تاکید کرد: شمار کودکان و نوجوانان آواره نیجریه‌ای در سال گذشته میلادی دو برابر شد .

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان سعودی از برلین ،در همین ارتباط مانوئل فونتن ،مدیر منطقه‌ای یونیسف در امور غرب و مرکز آفریقا گفت: ده‌ها دختر و پسربچه در نیجریه ناپدیده شده‌اند.این افراد از سوی گروه‌های مسلح مورد حمله قرار گرفته و یا از انها برای جنگیدن یا به عنوان سپر انسانی استفاده شده است . بخشی از انها نیز از درگیری‌ها و خشونت‌ها فرار کرده‌اند .

گزارش یونیسف درباره کودکان و نوجوانان فراری نیجریه یک‌سال پس از ربوده شدن 276 دختر از مدارس‌شان در شهر چیبوک در شمال شرق نیجریه که با محکومیت جهانی مواجه شد؛ منتشر شده است . همچنین هنوز از سرنوشت 200 دختر دیگر اطلاعی در دست نیست .

کد خبر 292057

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha