همشهری‌آنلاین: دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: به دلیل افزایش هزینه‌های تولید خودرو در سال جدید، خودروسازان به زودی درخواست افزایش قیمت را به شورای رقابت ارائه خواهند کرد.

ایسنا نوشت: حمد نعمت‌بخش اظهار کرد: در سال جدید هزینه‌های مختلف تولید خودرو افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تعرفه واردات برخی از مواد اولیه فولادبر صنعت خودرو بین سه تا پنج درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن مالیات بر ارزش افزوده یک درصد و حقوق و دستمزد حدود 17 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: همچنین قیمت ارز مبادله‌ای که مورد استفاده خودروسازان و قطعه‌سازان قرار می‌گیرد نیز در سال جدید افزایش یافته و در مجموع هزینه‌های تولید خودرو در کشور رشد داشته است.

وی در پاسخ به اینکه آیا رسیدن ایران به توافق جامع هسته‌ای در تیر ماه باعث کاهش هزینه‌های تولید و قیمت خودرو نخواهد شد؟ اظهار کرد: در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای هزینه‌های دور زدن تحریم در صنعت خودرو و قطعه از بین خواهد رفت.

نعمت‌بخش ادامه داد: با این حال اولا این کاهش هزینه در حدی نیست که مانع افزایش قیمت خودرو شود بلکه تنها میزان افزایش هزینه‌های تولید و در نتیجه میزان افزایش قیمت خودرو را کاهش خواهد داد و دوما تبعات رفع تحریم نیز نه امسال بلکه سال آینده خود را نشان خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: خودروسازان هم‌اکنون در حال محاسبه دقیق میزان افزایش هزینه‌های تولید خود در سال جدید هستند و به زودی درخواست افزایش قیمت را به شورای رقابت ارسال خواهند کرد که به نظر می‌رسد حداقل 10 درصد خواهد بود.

کد خبر 291947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha