یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران در سومین نشست خبری خود از شرایط عقد قرارداد با اعضای ارکستر بیمه همه آنها، حضور سه کنسرت مایستر در ارکستر، دعوت از رهبران برجسته دنیا و تشکیل گروه کر خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت انجمن موسیقی ایران ،مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران  که صبح شنبه در تالار وحدت و در حضور خبرنگاران سخن می گفت در ابتدای سخنانش اظهار کرد: امروز اولین روزی بود که بچه ها در سال جدید کارشان را شروع کردند و این برای ما اتفاق مهمی محسوب می شود. با شرایط بدی که اینجا وجود داشته و سالهای سال شاهد ناشی گری و بداهه سرایی و اغراق کردن بوده ایم جمع آوری 60-70جوان ایرانی با استعداد کار واقعا سختی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز که اعضای ارکستر، سمفونی 5 بتهوون را تمرین می کردند به نظرم کارشان بد نبود. اگر یکبار دیگر به ارکستر نگاه کنید شاید متعجب شوید که بسیاری از نوازنده های آن را نمی شناسید و حتی جای برخی نوازندگان نیز با یکدیگر عوض شده است.

علی رهبری ادامه داد: امروز صبح من با یکی از رادیوهای اروپایی که البته دوستدار ایران نیز محسوب می شود مصاحبه کردم و خبرنگار آن رادیو از من پرسید :آیا رئیس جمهورتان موسیقی را دوست دارد که ارکستر سمفونیک تهران را راه اندازی کرده یا صرفا دلایل سیاسی داشته؟من در پاسخ او گفتم؛بسیار خوشحال می شدم اگر دلایل آقای رئیس جمهور از این کار سیاسی می بود چرا که نشان می داد آنقدر موسیقی برای مردم ما مهم بوده که چنین رئیس جمهوری انتخاب کرده اند تا او اینگونه رفتار کند.

مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران بیان داشت: چندی پیش مدیر برنامه های ارکستر سمفونیک چین با من تماس گرفت و گفت که می خواهد با آنها همکاری کنم و من توضیح دادم که در حال حاضر مشغول همکاری با ارکستر سمفونیک تهران هستم و ما در نهایت توافق کردیم تا من مردادماه امسال به چین بروم و در یک اجرا این ارکستر را رهبری کنم و سپس آنها به اینجا بیایند و قطعه ای را با همکاری ارکستر سمفونیک تهران و با حضور «ولودس» اجرا کنند.

وی درباره لیست برنامه هایی که برای 6 ماه آینده ارکستر سمفونیک تهران منتشر شده ، گفت: این برنامه شش ماهه را معمولا یک تیم چند نفره تهیه و تنظیم می کنند اما من به عنوان مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران یک نفری این کار را انجام دادم و برای تهیه آن با بسیاری از سولیست های درجه یک دنیا تماس گرفتم.

علی رهبری در خصوص برخی حاشیه های بوجود آمده پیرامون ارکستر سمفونیک تهران اظهار داشت: اینجا مشکل بزرگی وجود داشت و آن هم این بود که عده ای فرمانده بودند که در ایران به آن مافیا می گویند ؛من این حاشیه ها را حل کردم به هر حال من 17 سال از عمرم را در پایین شهر تهران گذراندم و خوشبختانه امروز کسانی در ارکستر هستند که به افراد دیگر دستور نمی دهند. ما سعی کردیم با برخی از این دوستان صحبت کنیم که یا رفتارشان را متناسب کنند و یا بروند.

وی در ادامه این نشست گفت: فعلا تا شش ماه آینده خودم ارکستر سمفونیک تهران را رهبری می کنم اما از آن به بعد تصمیم داریم سالی 16 تا 18 رهبر میهمان داشته باشیم و من نیز خودم سالی 7 یا 8 بار این ارکستر را رهبری خواهم کرد. البته ما در این میان از رهبران خوب ایرانی نیز قطعا استفاده خواهیم کرد.

مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود خاطر نشان کرد: در لیست برنامه های ارکستر ، اسامی بسیاری از سولیستهای درجه یک جهان را که برخی از آنها مانند «رضا ناژفر» ایرانی هستند ، می بینید . این سولیستها 2 شب را به همراه ارکستر سمفونیک تهران به اجرا می پردازند و 2 شب برنامه رسیتال را جداگانه به روی صحنه خواهند برد.

وی ادامه داد: اواخر اسفند و بعد از اجرای سمفونی 9 بتهوون من از ارسلان کامکار و چند نوازنده دیگر دعوت کردم که با حضور در دفترم در خصوص میزان دستمزد نوازنده های ارکستر صحبتهایی صورت گیرد؛ با مذاکراتی که در این باره صورت گرفت آنها دستمزدهایی پیشنهاد دادند که من هیچ چانه ای بر روی آنها نزدم و وقتی بعد از آن با افراد دیگری درباره آن رقم ها صحبت کردم همگی گفتند این دستمزدها با توجه به شرایط ایران و برای روزی 3 ساعت کار و برگزاری 3 کنسرت طی دو هفته مناسب است . من هم طی جلسه ای که با مسئولین بنیاد رودکی داشتم این رقم ها را به آنها اعلام کردم و آنها نیز بدون هیچ چون و چرایی پذیرفتند. همینجا می بایست از دست اندرکاران بنیاد رودکی و شخص آقای جمالی تشکر ویژه داشته باشم که بسیار همکاری خوبی داشته اند.

علی رهبری افزود: ما دستمزدها را در سه سطح طبقه بندی کردیم، سطح حداقل ها، سطح لیدرها و سطح عالی ؛ که قراردادهای آنها تنظیم شده و به احتمال فراوان تا آخر این هفته به امضا اعضای ارکستر خواهد رسید. این در حالی است که همه نوازنده ها از بیمه نیز برخوردار خواهند بود.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران در ادامه این نشست اظهار داشت:نکته ای جالبی نیز بگویم و آن اینکه ارکستر سمفونیک تهران 3 کنسرت مایستر خواهد داشت و از این به بعد پدرام فریوسفی، بردیا کیارس و ارسلان کامکار در این جایگاه خواهند نشست.یعنی امکان دارد در یک اجرا ارسلان کامکار کنسرت مایستر باشد و کیارس و فریوسفی بعد از او بنشیند و یا برعکس.

وی همچنین در مورد گروه کر ارکستر سمفونیک تهران نیز گفت: در رسانه ای خواندم که فردی مصاحبه کرده و گفته با 50 نفر از خوانندگان کر قرار می بندیم؛ ابتدا باید از او می پرسیدند که آیا اصلا شما در گروه کر خواهید بود که چنین صحبتی کرده اید؟ همین جا باید بگویم که آقای عسگری بنا به دلایل دیگری و نه این مصاحبه دیگر رهبر گروه کر ارکستر سمفونیک نخواهند بود.در حال حاضر سه نفر کاندید رهبری گروه کر ارکستر هستند که من با آنها صحبت کردم و تا چندی دیگر فرد مورد نظر معرفی خواهد شد.

کد خبر 291880

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha