مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: برزیل قصد دارد مزرعه خورشیدی برای تولید برق پاک احداث کند که یک تفاوت بزرگ با بسیاری از مزارع خورشیدی در جهان دارد: این مزرعه بر روی آب ساخته خواهد شد.

مزرعه خورشیدی شناور در برزیل ساخته می‌شود

به گزارش مهر، معمولا هرگاه درباره انرژی خورشیدی فکر می‌کنیم بلافاصله به یاد سرزمینی خشک و سوزان مانند صحرا می‌افتیم که صفحات خورشیدی در کنار هم و رو به آسمان قرار گرفته‌اند.

اما در برزیل قرار است این اتفاق با کمی تفاوت روی دهد. در پروژه جدید این کشور که در حال تبدیل شدن به یکی از غول‌های اقتصادی جهان است صفحات خورشیدی روی سطحی شناور بر روی آب مستقر خواهند شد.

همزمان با توسعه انفجاری فناوری‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر، موضوع صفحات خورشیدی شناور نیز مطرح شده است. در سال‌های اخیر در هند، کره جنوبی، استرالیا و نهایتا آمریکا چنین ایده‌ای مطرح شده و حتی رنگ واقعیت به خود گرفته‌اند.

ترکیب صفحات خورشیدی و منابع آبی جدای از آن که با تولید انرژی الکتریکی به سبزترین روش ممکن همراه است مزایای خاص دیگری نیز به همراه دارد.

این صفحات ضمن ایجاد سایه بر روی منابع آب مانع از تبخیر بخش قابل توجهی از آب می‌شوند و بدین ترتیب می‌توان به حفظ بیش‌تر منابع آب در مناطق خشک و کم بارش امیدوار بود.

صفحات خورشیدی شناور برزیل توان تولید ۳۵۰ مگاوات برق را خواهند داشت که از این حیث می‌توان آن را یکی از بزرگ‌ترین مزارع خورشیدی شناور در جهان به شمار آورد. در حال حاضر بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی شناور جهان در ژاپن قرار دارد.

کد خبر 291795

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha