مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۱
۰ نفر

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده یک‌بار دیگر اعلام کرد کاهش ساعت کاری زنان شاغل از مواردی است که در دولت یازدهم به‌طور جدی پیگیری خواهد شد.

شهيندخت مولاوردي با اشاره به اينكه بسته حمايت از زنان سرپرست خانوار با اولويت روستايي يكي ديگر از مواردي است كه به‌طور قطع در دولت تدبير و اميد به انجام خواهد رسيد، گفت: بايد شرايط براي به‌كارگيري از ظرفيت‌هاي داخلي فراهم شود تا شاهد حضور فعال اقشار مختلف جامعه در بخش‌هاي مختلف نظام و دولت باشيم. معاون رئيس‌جمهور درخصوص برنامه‌هاي دولت در امور زنان نيز توضيح داد: ايجاد مهد كودك در زندان‌ها، بيمه زنان خانه دار، ساماندهي زنان معتاد و كارتن‌خواب و حمايت از زنان قرباني خشونت از مواردي است كه در دولت يازدهم پيگيري خواهد شد.

هر چند كاهش ساعات كاري همه زنان در مجلس رأي نياورده است اما آنچه در كميسيون تصويب شده و از مدت‌ها قبل منتظر طرح در صحن علني و رأي همه نمايندگان است به زنان با شرايط خاص مربوط مي‌شود.

در حال حاضر ساعت كاري براي خانم‌ها 44ساعت در هفته است كه به 36ساعت در هفته كاهش مي‌يابد. در بخشي از اين قانون آمده است، خانم‌هايي كه فرزند زير 7سال‌يا همسر بيمار و فرزند معلول دارند، مي‌توانند از يك روز كاهش ساعت كاري استفاده ‌ يا آن را در طول هفته تقسيم كنند كه البته اين اقدام به‌نظر مدير مربوطه نيز بستگي دارد.‌با اجراي اين قانون خانم‌ها مي‌توانند در هفته يك روز در محل كار حضور نداشته باشند ‌يا در طول هفته ساعت كاري خود را كاهش دهند.نيمه دوم سال گذشته چندين بار اعلام شد اين طرح در صحن علني مطرح خواهد شد كه البته تا پايان سال هرگز چنين فرصتي فراهم نشد.

کد خبر 291789

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha