همشهری آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به پایین آمدن سن زنان سرپرست خانوار در کشور گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان دو برابر شده است.

زنان، در فکر  روزی و نـان!

به گزارش  فارس، علی ربیعی با اشاره به اینکه کارکرد اصلی خانواده نباید سست شود، اظهار داشت: متأسفانه علائمی در حال حاضر دیده می‌شود که کارکردهای خانواده دچار تغییراتی شده است.

وی با اشاره به ورود تکنولوژی‌های جدید در بین جامعه و خانواده‌ها گفت: این تکنولوژی‌ها باعث شده که دیگر خانواده‌ها با یکدیگر جمع نشوند و جمع شدن گذشته‌ها به فراموشی سپرده شود.

ربیعی اضافه کرد: فشارهای اقتصادی و مشکلاتی که مردم در این بخش دارند، باعث شده که کارکردهای خانواده دچار تغییراتی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 94 تحت عنوان سال همدلی و همزبانی گفت: این مهم باید در بین خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد و باید بتوانیم کانون اصلی این شعار را در بین خانواده‌ها نهادینه کنیم.

ربیعی در ادامه این مراسم با اشاره به چالش‌های پیش‌ روی حوزه زنان گفت: کاهش سن زنان سرپرست خانوار، افزایش نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان به میزان دو برابر، فصلی بودن کار زنان و همچنین عدم استقبال کارفرمایان از حضور زنان در محیط‌های کاری از جمله آسیب‌هایی است که زنان با آن روبه‌رو هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مهمترین وظیفه این وزارتخانه در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی در بین زنان گفت: ما باید بتوانیم سیاستگذاری‌های تأثیرگذاری را برای حوزه زنان تعریف و طراحی کنیم و این سیاست‌ها پس از طراحی اجرا خواهند شد.

کد خبر 291804

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha