مدیرکل بررسی‌های حقوقی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: باید منافع و حقوق زنان در لایحه مدیریت خدمات کشوری لحاظ شود و ازجمله مواردی که نیازمند بازنگری است موضوع اضافه شدن شرط‌سنی به شرایط بازنشستگی زنان است.


اشرف گرامي‌زادگان با اشاره به اينكه لايحه دائمي‌شدن مديريت خدمات كشوري هم‌اكنون در حال بررسي است و ما در جلساتي كه شركت كرديم موارد مورد نظر خود را پيشنهاد داديم، افزود: در مورد شرايط بازنشستگي زنان نيز پيشنهاد ما اين بود كه شرايط آن بدون تغيير باقي بماند و شرط سني به آن اضافه نشود كه آقايان مقداري روي آن بحث داشتند و قرار شد به اين موضوع توجه جدي شود. 8تا 9مورد از نظرات ما در جهت حفظ حقوق زنان در لايحه دائمي شدن قانون مديريت خدمات كشوري مطرح شد و قرار شد اين موارد در كميسيون‌هاي تخصصي بررسي شود. اين قانون بسيار مهم است و بايد حتما منافع و حقوق زنان در آن لحاظ شود.

براساس قانون فعلي زنان با حداقل 30سال سابقه خدمت مي‌توانند بازنشسته شوند اما در لايحه دائمي شدن خدمات مديريت كشوري شرط سني براي اين موضوع گذاشته شده است و گفته شده است علاوه بر داشتن حداقل 30سال سابقه خدمت بايد 55سال سن نيز داشته باشند.

پيش از اين نيز عده زيادي از كارشناسان نسبت به اين لايحه و ناديده گرفته شدن حقوق زنان در آن انتقاد كرده بودند. فاطمه آليا، ‌عضو كميسيون اجتماعي مجلس با اشاره به بررسي لايحه دائمي شدن خدمات مديريت كشوري در دولت، نسبت به حذف بخشي از حقوق زنان در اين لايحه انتقاد و اظهار اميدواري كرده بود قبل از ارسال آن به مجلس، اين مشكلات حل شود. وي با اشاره به‌وجود برخي مغايرت‌هاي قانوني و حذف تسهيلات پيش‌بيني شده براي زنان، گفت: با مذاكراتي كه با معاون پارلماني دولت داشتم اين موارد را به‌صورت مكتوب منعكس كردم كه تا قبل از ارسال آن به مجلس اين اشكالات اصلاح شود و لايحه‌اي كه به مجلس مي‌آيد اين اشكالات را نداشته باشد.

ما در قوانين فعلي در مورد بازنشستگي زنان فقط موضوع سنوات را مطرح مي‌كنيم و موضوع سن مطرح نيست يعني هم‌اكنون گفته مي‌شود كه زنان با حداقل 30سال سابقه خدمت مي‌توانند بازنشسته شوند اما در لايحه دائمي شدن خدمات مديريت كشوري شرط سني براي اين موضوع گذاشته شده و گفته مي‌شود علاوه بر داشتن حداقل 30سال سابقه خدمت بايد 55سال سن نيز داشته باشند.

کد خبر 281833

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha