همشهری آنلاین: باراک اوباما بعد از ملاقات با نخست وزیر جامائیکا گفت: وزارت امور خارجه امریکا، در حال بررسی این موضوع است که «آیا زمان خارج کردن کوبا از فهرست کشورهای حامی تروریسم رسیده است؟».

اوباما

به گزارش ايرنا، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: رئیس جمهور امریکا به این تصمیم که بعد از سه دهه کوبا را از فهرست کشورهای حامی تروریست خارج کند، بسیار نزدیک شده است. او با این اقدام به دنبال عادی سازی روابط با این کشور است.

اوباما، 20 فروردين بعد از ملاقات با مقام‌های کارائیب گفت: ما مطمئن هستیم که تحریم یک ابزار بسیار قوی برای مقابله با کشورهایی است که از تروریسم حمایت می‌کنند و ما زمانی از کشوری به عنوان حامی تروریسم نام می‌بریم که مستندات بسیارقوی در این خصوص وجود داشته باشد.

وی، با بیان اینکه اکنون شرایط تغییر کرده است، گفت: تا زمانی که با مشاوران خود در این خصوص گفت‌وگو نکند، موضوع خروج کوبا از فهرست تروریسم را به صورت رسمی اعلام نخواهد کرد.

ملاقات وزير خارجه آمريكا با همتای کوبایی خود که 20 فروردين انجام شد، بالاترین ملاقات مقام‌های دو کشور در 50 ساله گذشته بوده است.

رسانه‌های خبری از احتمال ملاقات روسای جمهور آمریکا و کوبا در جریان این نشست خبر دادند هر چند که اوباما در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای رائول کاسترو، رئيس جمهور كوبا دست تکان داد.

کد خبر 291742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha