مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

تلفات ترافیکی پایتخت در ایام نوروز با ۶۷ درصد تنزل، کاهش بی‌سابقه‌ای داشته است.

به‌گفته سيدجعفر تشكري هاشمي معاونت حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران، در موضوع تصحيح رفتارهاي ترافيكي بالاترين وزن و بيشترين سهم را موضوعات فرهنگي دارند و توجه ويژه‌اي را مي‌طلبند.تشكري هاشمي با بيان اينكه براي ورود به كارزار ترافيك بايد از تمام امكانات و توان موجود به‌ويژه از همدلي مردم و همزباني رسانه‌ها استفاده كرد، تصريح كرد: هر يك نفر كه در حوادث ترافيكي كشته مي‌شود، حداقل 2خانوار شامل خانوده‌ راننده‌اي كه تصادف كرده و خانواده شخصي كه كشته شده، تا آخر عمر آسيب ديده و دچار بحران مي‌شوند.

معاون شهردار تهران با تأكيد بر اينكه بي‌نظمي در ترافيك و برخي رفتارهاي ترافيكي باعث تحقير مردم ما نزد افكارعمومي در جهان مي‌شود، خاطرنشان كرد: اگر فردي در آلمان با چشمان بسته از گذرگاه عابر پياده رد شود، مي‌تواند مطمئن باشد كه سالم به آن سمت خيابان مي‌رسد اما چنانچه فردي در ايران با چشمان باز، با بدن سالم و با احتياط كامل نيز بخواهد از گذرگاه عابر پياده عبور كند، نمي‌تواند از سلامت خود براي رسيدن به آن سوي خيابان اطمينان داشته باشد.

همچنين سردار سيدتيمور حسيني رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: در تعطيلات نوروز94 آمار تلفات ناشي از حوادث رانندگي 67درصد به نسبت سال گذشته كاهش داشته است.اين در حالي است كه آمار تصادفات جرحي در نوروز94 در مقايسه با سال گذشته يك درصد افزايش داشته است.

وي در ادامه گفت: در حوزه تخلفات و اعمال قانون شاهد كاهش 18درصدي تخلفات و اعمال قانون‌ها در نوروز94 به نسبت سال گذشته هستيم و اين نشان‌دهنده اين است كه رانندگان كمتر جريمه شده‌اند. وي افزود: در بحث توقيف خودروي رانندگان متخلف و حادثه‌ساز و آن دسته از رانندگاني كه خلافي خودرويشان از مرز 10ميليون ريال عبور كرده شاهد كاهش 24درصدي به نسبت تعطيلات نوروز93 بوده‌ايم.

کد خبر 291561

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha