گروه اقتصادی: پیش فروش سیم‌کارت تلفن همراه که از مدتی پیش آغاز شده در حالی ادامه دارد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان،تجهیزات زیربنایی برای پاسخگویی به افزایش ظرفیت فراهم نشده است.

پیش از این، مسئولان دولتی از تصمیم برای تولید تجهیزات لازم برای واگذاری 6 میلیون سیم‌کارت خبر داده بودند و در این راستا قراردادی سال گذشته با یک کنسرسیوم داخلی برای تولید تجهیزات نسل سوم تلفن همراه در داخل بسته شد اما تولید این تجهیزات هنوز رنگ واقعیت به خود نگرفته است.

هفته گذشته در نشستی با شرکت مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار و عضو هیأت مدیره شرکت مخابرات و مسئول ستاد تولید داخلی وزارت ارتباطات، مراحل اجرای قرارداد با کنسرسیوم داخلی تولید تجهیزات 6 میلیون خط تلفن همراه پیگیری شد.

در این جلسه با توجه به آغاز ثبت‌نام‌های جدید و پیش فروش سیم‌کارت بدون تامین تجهیزات لازم توسط شرکت ارتباطات سیار دولتی، وحید صدوقی مدیرعامل این شرکت خواستار بررسی و زمان‌بندی دقیق تحویل تجهیزات با کیفیت استاندارد شد.

برخی کارشناسان براین باورند که با روند واگذاری و پیش‌فروش سیم‌کارت شرکت ارتباطات سیار مجبور به واردات تجهیزات از خارج خواهد شد.

در ماه جاری شرکت ارتباطات سیار از پیش فروش بیش از 5/1 میلیون سیم‌کارت خبر داده است. در این گزارش‌ها اشاره‌ای به میزان سیم‌کارت‌های اعتباری و یا دائمی‌نشده‌است.
رمضانعلی صادق‌زاده رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی در این زمینه از برگزاری جلسه‌ای برای بررسی طرح‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرداد.

وی با اشاره به نزدیک شدن زمان تدوین بودجه تاکید کرد: در جلسات مشترک کمیته مخابرات مجلس با نمایندگان دولت بویژه در مورد توسعه شبکه ارتباطات سیار نیز بحث و تبادل نظر می‌شود.

وی گفت: تولید داخلی تجهیزات مخابراتی برای واگذاری 6 میلیون تلفن همراه در کشور که براساس قرارداد امضاشده با کنسرسیوم داخلی باید در سال جاری اجرایی شود در این جلسات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

صادق‌زاده همچنین گفت: باید با فراهم‌شدن زمینه‌های لازم، مزایده اپراتور سوم تلفن همراه نیز تا 6 ماه آینده برگزار ‌شود.

وی با اشاره به احتمال تاخیر در برگزاری این مناقصه به دلیل عدم اجرای دستورالعمل‌های لازم، از وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خواست با فراهم کردن مقدمات برگزاری مزایده اپراتور سوم تا 6 ماه آینده امکان برگزاری آن و ورود این اپراتور به بازار تلفن همراه کشور را در موعد مقرر فراهم کند.

کد خبر 29156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز