گروه اقتصادی: تعرفه پیام کوتاه و هزینه نشان دهنده شماره تماس گیرنده‌ در تلفن همراه و تعرفه تلفن همراه اعتباری کاهش می یابد.

محمود خسروی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات با اعلام این خبر تاکید کرد: در مورد تعرفه تلفن همراه اعتباری به اپراتور اول و تالیا اعلام کرده بودیم که تعرفه پیشنهادی خود را اعلام کنند ولی به دلیل تاخیر این پیشنهاد به کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی رفته و در حال تصمیم‌گیری هستیم.

وی تاکید کرد: تعرفه پیام کوتاه نیز در اپراتور اول بالاست و باید پیشنهاد خود را برای کاهش ارائه کنند.

خسروی افزود: در صورت تاخیر، این کاهش نیز در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب خواهد شد.

خسروی همچنین حذف هزینه نشان دهنده شماره تماس گیرنده را نیز در تلفن همراه ضروری دانست و تاکید کرد: این اقدام به حذف نیز باید بزودی اجرایی شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی که کار مهم و اصلی آن نظارت بر فعالیت ارائه دهندگان خدمات مخابراتی و فناوری اطلاعات است همچنین با اعلام ضرورت کاهش تعرفه‌های خدمات اینترنتی به میزان حداقل 30 درصد گفت: این کاهش باید بزودی در خدمات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی برای مصرف کنندگان اعمال شود.

خسروی در جمع خبرنگاران همچنین در مورد اعلام افزایش تعرفه خدمات تلفن ثابت به میزان 15 درصد در سال جاری که پیش از این از سوی برخی مسئولان مخابرات اعلام شده بود، گفت: این افزایش اگر اعمال شود به میزان 7 درصد افزایش می‌یابد و علت آن مصوبه مجلس برای حذف کد بین شهرهاست.

وی خاطر نشان کرد: کارشناسان در حال بررسی هستند که آیا کد‌ها حذف و تغییر شماره در سطح کشور رخ دهد یا نه؟ به گفته وی حذف و تغییر شماره‌ها مشکلات زیادی دارد و احتمال دارد که تنها هزینه مکالمه حذف شود و شماره‌ها تغییر نکند.

کد خبر 28280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز