گروه حوادث: «ملک کماندو » شرور مشهور پایتخت که در معاملات سنگین شیشه، باند مخوف یاکوزا را‌ اسکورت می‌کرد، پس از سال‌ها فرار در عملیات پیچیده پلیسی، به زانو درآمد.

بنا به این گزارش از مدتی قبل کارآگاهان پلیس امنیت پایتخت، در جریان طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموریت یافتند به ردزنی متهم مخوفی به نام «ملک کماندو» بپردازند که در لیست اشرار«سطح یک»  منطقه شمال غرب تهران قرار داشت.

اطلاعات پلیسی حاکی از آن بود  که این شرور مخوف که نام واقعی اش ملک محمد ــ شهبازپور است ، جوان 38 ساله‌ای است که  با ریش و موهای ژولیده  در منطقه شمال غرب تهران و خصوصا اطراف ستارخان تردد کرده  و بازار شیشه غرب تهران  را دراختیار دارد.

گزارش های منابع اطلاعاتی پلیس حاکی از آن بود که قدرت نمایی های این  شرور مخوف که بارها از تعقیب پلیسی گریخته بوده، به گونه‌ای بود که حتی«حامد خطر» و «علی مطلب» (دو سردسته  باند یاکوزا) نیز از او حساب ‌برده و او را در معاملات سنگین باند به همراه خود می بردند که در این معاملات او به عنوان گردن کلفت و اسکورت کننده ، از یاکوزاهای  مخوف باج‌گیری می کرد.

کارآگاهان پلیس برای آنکه این بار بتوانند این متهم را که بارها از دست پلیس فرار کرده بود به زانو درآورند به بررسی کامل تمامی سوابق او پرداختند و در این بررسی ها بود  که مشخص شد این جوان بیرحم، از دو دهه قبل فعالیت های مجرمانه خود را آغاز کرده ونخستین بار در سال 79، در پی یک درگیری خیابانی و قمه‌کشی به همراه شرور دیگری معروف به « ترکه» دستگیر شده  که به رغم اعدام این شرور، وی بعد ا ز مدتی از زندان آزاد شده است.

با آزادی ملک وی این بار در حالی که شیوه‌های جدید شرارت را یاد گرفته بود به منطقه شمال غرب تهران بازگشته و به نحوی باعث رعب و وحشت در این منطقه شد که کسی جرات شکایت از او را نداشت.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد این متهم که از سال 80  از سوی پایگاه دوم پلیس امنیت تهران تحت تعقیب بوده است، در سال 80 در جریان درگیری دسته‌جمعی در پمپ بنزین ولنجک پس از ایجاد مزاحمت برای یک زن، مرد جوانی را که به هواخواهی این زن با وی وهمدستش به نام محسن درگیر شده بود با چاقو مجروح کرده است، در این ماجرا اگر چه محسن دستگیر شده بود اما ملک پس از زخمی کردن زن جوان موفق به فرار شد.

او در جریان درگیری دیگری درمنطقه جوادیه به همراه نوچه‌هایش، سه برادر را نیز مجروح کرده بود، سرقت مسلحانه از شعبه بانک صادرات در سال 85 و همچنین درگیری مسلحانه در ایستگاه مترو طرشت در سال 84  از دیگر  سوابق این متهم بود. در این ماجرا‌ها  نیز اگر چه نوچه‌های  وی دستگیر  شدند اما او موفق به فرار شده بود.

با بدست آمدن این اطلاعات، کارآگاهان ردگیری وی را آغاز کرده و سرانجام با عملیات پیچیده‌ اطلاعاتی دریافتند سه‌شنبه 22مرداد وی  برای انجام معامله موادمخدر شیشه در زیر پل ستارخان با قاچاقچیان قرار ملاقات دارد، به این ترتیب منطقه تحت کنترل قرار گرفت و در اقدامی غافلگیرانه شرور مسلح در خیابان آذربایجان تحت محاصره قرار گرفته و قبل از آنکه بتواند عکس العملی نشان دهد دستگیر شد.

پایان شرور غرب

سرهنگ احمدی رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران با اعلام خبر دستگیری این متهم  گفت : ملک در حالی به محاصره پلیس درآمد که یک اسلحه ماکاروف با 2 تیغه خشاب پر و یک قبضه شمشیر به همراه داشت، او در جریان بازجویی‌ها با اعتراف به درگیری‌های مسلحانه، قمه‌کشی و توزیع موادمخدر مخفیگاه خود در شهرک اندیشه را نیز به ماموران نشان داد.

کد خبر 29154

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز