سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا قبل از سفرش به کره جنوبی در اظهاراتی، از راهبرد جدید نظامی این کشور در آسیای شرقی و جنوب شرقی این قاره پرده برداشت.

 راهبرد جدید نظامی آمریکا در آسیای شرقی

به گزارش ايرنا، روزنامه 'ساوت چاینا' از هنگ کنگ سه شنبه در گزارشی نوشت: وزیر دفاع آمریکا قبل از آنکه سفر سه روزه خود به آسیا را شروع کند، گفت که هدف آمریکا در این قاره ایجاد یک راهبرد متوازن جدید است که ابعاد نظامی گسترده ای دارد.

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد که بخشی از این راهبرد سرمایه گذاری برای توسعه بمب افکن های رادارگریز دوربرد است.

وی تاکید کرد، در این راهبرد روابط نظامی آمریکا با ژاپن تقویت می شود و مناسبات تجاری ؛ تسلیحاتی واشنگتن با کشورهای متحدش افزایش خواهد یافت.

وزیر دفاع آمریکا اعتراف کرد که ضمن افزایش توجه آمریکا به آسیا این کشور مایل به مداخله های بیشتر در قاره کهن آسیا است.

تحلیل گران بر این باورند که نگرانی های آمریکا از مسایل اوکراین و افزایش نفوذ روسیه و چین موجب این شده است تا آمریکا از پشتیبانی قوی تر خود از متحدان آسیایی اش سخن به میان آورد.

وزیر دفاع آمریکا گفته است که آمریکا باید برای بستن قراردادهای بیشتر با کشورهای آسیایی با هدف توسعه تبادلات تجاری فرااقیانوس آرام تلاش کند.

مسوولان واشنگتن می گویند، این ارتباطات فرااقیانوس آرام برای آمریکا به مثابه یک ناوهواپیمابر جدید اهمیت بالایی دارد و این کشور سعی دارد به جای یک دهه قبل که بر عراق و افغانستان متمرکز بود بر این نقطه از جهان تمرکز کند.

وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی اخیر خود در آریزونا با اشاره به سفر آتی خود به پکن از چین انتقاد کرد و گفت که با توجه به افزایش توان و قدرت چین لازم است آمریکا برای پیشبرد صلح و ثبات مانور گسترده تری در این نقطه از جهان داشته باشد.

وی همچنین به این نکته تاکید کرد که حیات آمریکا به آسیا گره خورده است.

وزیر دفاع آمریکا 9 آوریل - بیستم فروردین - سفری سه روزه با هدف تاکید بر تعهدات رئیس جمهوری آمریکا درخصوص تغییر استراتژیک نسبت به آسیا به ژاپن و کره جنوبی خواهد داشت.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که 'اشتون کارتر' در سفرش به آسیا و پیش از دیدار با رئیس فرماندهی اقیانوس آرام آمریکا در هاوایی در توکیو و سئول توقف خواهد کرد.

کارتر در مه سال جاری میلادی به دنبال سفرش به هند با هدف تقویت روابط دفاعی، برای شرکت در کنفرانس امنیتی سالانه 'شانگری لا' در سنگاپور، به آسیا بازخواهد گشت.

کد خبر 291527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha