یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۴
۰ نفر

مدیرکل اداره موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی - تاریخی سازمان میراث فرهنگی استانداردسازی میزان بازدید از موزه‌ها را اولویت کاری خواند و گفت: در سال جدید موزه جدیدی در کشور احداث نمی‌شود.

موزه

محمدرضا كارگر در مورد اولويت‌هاي كاري اداره كل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگي - تاريخي در سال جديد افزود: در سال جديد تغيير محتوا، فضا و چيدمان‌ موزه‌ها را دنبال مي‌كنيم و از طريق اجراي روش‌هاي نوين موزه‌داري، بازديد مراجعان را هدفمند و پربار خواهيم كرد.

وي ادامه داد: در سال جديد قصد نداريم كه احداث موزه جديدي را آغاز كنيم بلكه تصميم داريم؛ پروژه‌هاي نيمه كاره را به سرانجام برسانيم و موزه‌هاي نيمه‌كاره‌اي را كه پيشرفت فيزيكي خوبي داشتند، افتتاح كنيم.

كارگر افزود: در سال۹۴ تمركز ما بر غني‌سازي بازديد‌ها و افزايش بيشتر آگاهي بازديدكنندگان است. كارگر با بيان اينكه استقبال زياد مردم در نوروز از برخي موزه‌ها سبب ايجاد نگراني شده است، گفت: در ايام تعطيل شاهد حضور ۸۰۰۰بازديد‌كننده در كاخ گلستان بوديم كه اين امر سبب ايجاد احساس خطر در ما شد، بنابراين در حال برنامه‌ريزي و ايجاد استاندارد در اين زمينه هستيم تا تعداد بازديد‌كنندگان در هر موزه يا مكان تاريخي محدود و متناسب با ظرفيت آن موزه باشد، هرچند اين مسئله موجب افزايش تعهدات ما در برابر بازديد‌كنندگان خواهد شد.

کد خبر 291212

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha