سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مرحله دوم طرح قصه گویی برای کودکان در موزه‌ها با نام راز قصه‌ها از بهار امسال آغاز شده و کودکان از هنگام ورود به موزه به دنبال گنج هستند.

کودکان به دنبال گنج در موزه

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری لیلا کفاش زاده مسوول بخش کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اعلام این خبر افزود: دوشنبه‌ها در موزه ملک فضای دوست داشتنی و شاد وراحت برای کودکان مهیا می‌شود.

به گفته او به مدد ادبیات و روایت قصه‌ها اشیای موزه شکل روایی به خود می‌گیرند و جانی تازه می یابند.

کفاش زاده به خبرنگار سایت پژوهشگاه (richt.ir) گفت: کودکان در بازدیدیمتفاوت با مشاغل مختلف قدیمی، اشیای تاریخی، سلسله های تاریخی با روشیخلاقانه آشنا می شوند.

این بازدید به همراه مشق نظامی از سر در باغ ملی شروع می شود و کودکان بهشکلی غیر مستقیم با منظر تاریخی یک موزه آشنا می شوند و در همین حالراهنماهای موزه لباس دوره قاجار را می پوشند و در نقشی تاریخی فرو می روند.

وی افزود: مرحله نخست این طرح در زمستان 93 و با نام " باغ قصه ها " شروعشد و با واگویی قصه طوطی و بازرگان از مثنوی معنوی کودکان با فضای تجارت،بازرگانی و تبادل کالا به کالا آشنا شدند و خود اقدام به ضرب سکه کردند.

مسئول بخش کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به آغازمرحله دوم طرح قصه گویی در موزه ها از بهار امسال گفت: دلیل نامگذاری اینبرنامه به علت نوع بازدیدی است که برای کودکان تعریف شده است، زیرا کودکاندر این بازدید از همان ابتدا به دنبال گنج در موزه می گردند.

به گفته این کارشناس کودک، کودکان به شکلی غیر مستقیم می آموزند که گنجهایشان غیر مادی است و مفاهیمی جون سلامتی، پدر، مادر، دوستان خوب و کتابها انواع گنج ها یی است که در اختیار آنها قرار دارد.

او با اشاره به بازدید کودکان از بخش های مختلف موزه افزود: در سالن قصهگویی فصل بهار، قصه دیگری از دفتر ششم مثنوی با نام" فقیر روزی طلب " داستان مردی که به کمک گنج نامه یاقت شده در دکان وراقی به دنبال گنج است،برای کودکان نقل می شود.

در این مکان یکی از راهنمایان موزه بساط وراقی خود را در میان سالن پهنکرده و می گوید که اگر شغل او و اجدادش نبود هیچ کاغذی تولید نمی شد تانوشته ای بر روی آن مکتوب شود.

گفتنی است که این برنامه هر دوشنبه به صورت رایگان برای کودکان در موزه ملک اجرا می‌شود.

کد خبر 292904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha