شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
۰ نفر

هر سال در چنین روز‌هایی شیفت کاری لباس‌های زمستانی به پایان رسیده و برای استراحتی ۶ ماهه راهی چمدان و گاهی انبار می‌شوند.

لباس

با وجود اين در 6ماهه دوم گاهي برخي از آنها خوراك انواع حشره‌ها مانند بيد و غيره مي‌شوند كه براي جلوگيري از آن بايد هنگام جمع‌آوري لباس‌ها به فكر چار‌ه‌هايي مانند چند دقيقه فريز كردن لباس براي از بين رفتن لارو‌ها و حشره‌ها بود. چند راهكار را براي پيشگيري از آن يادآوري مي‌كنيم.

4 شرط شامل تميز، خنك، تاريك و خشك بودن محيط نگهداري لباس‌هاي زمستاني را از ياد نبريد.حتي‌المقدور پس از شست‌وشو يا خشكشويي لباس‌ها را داخل كيسه يا چمدان قرار دهيد.براي لباس‌هايي كه قرار است جاي ديگري آويزان شوند از چوب‌لباسي و گيره‌هايي كه روي لباس جا نمي‌اندازند استفاده كنيد.كفش‌ها و پوتين‌ها را پيش از انبار كردن تميز كرده خوب واكس بزنيد و با روزنامه داخل آنها را پركنيد.

لباس‌هاي باارزش‌تر را داخل كيسه‌ قرار داده و براي دست‌كم 10دقيقه آن‌را داخل فريزر قرار دهيد تا لارو‌ها و حشره‌ها از بين بروند.
از تميز بودن كيسه يا چمداني كه قرار است لباس‌ها را داخل آن قرار دهيد مطمئن شويد با قرار دادن قرص نفتالين داخل آن اين اطمينان را بيشتر كنيد. نفتالين براي كودكان و حيوانات خانگي خطرناك است آنها را از دسترس آنها دور كنيد.

کد خبر 291194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha