شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه الحیاة نوشت که اطلاعات حاکی از این است که ایمن الظواهری تصمیم دارد به شاخه‌های القاعده در جهان ابلاغ کند که این گروه را منحل می‌کند تا از این طریق راه را در مقابل آن‌ها برای اتحاد با دیگر گروه‌های محلی یا حتی پیوستن به داعش به سرکردگی ابوبکر بغدادی باز کند.

تصمیم ایمن الظواهری برای انحلال القاعده

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این روزنامه فرامنطقه‌ای به نقل از ایمن دین، عضو سابق القاعده و جاسوس سازمان اطلاعات انگلیس گزارش داد که جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه به گروه "احرار الشام" و دیگر گروه‌های تندرو در سوریه ابلاغ کرده است که تصمیم دارد به صورتی سازمان یافته و طبق طرحی از پیش تعیین شده از القاعده جدا شود چرا که القاعده خود را در سال جاری منحل می‌کند.

ایمن دین در مصاحبه با الحیاه گفت: منابع در احرار الشام می‌گویند که هم‌پیمانانشان در جبهه النصره به اطلاع آن‌ها رسانده‌اند که ایمن ظواهری سرکرده القاعده، اختیارات خود را کنار خواهد گذاشت و شاخه‌های این گروه را از بیعت آزاد می‌کند. که این اقدامش در پی قدرت گرفتن داعش در عراق، سوریه، مصر، لیبی و نیجریه و همچنین نفوذ آن به داخل یمن صورت گرفته است.

وی افزود: ارتباط با القاعده باری را بر دوش شاخه‌های این گروه ایجاد کرده است که غرق در درگیری‌های محلی هستند. همچون آنچه که برای النصره در سوریه و "القاعده در شبه جزیره عرب" در یمن صورت می‌گیرد و پایان ارتباط با القاعده راه را در مقابل النصره باز می‌کند تا ائتلاف‌هایی با دیگر گروه‌های تندرو در سوریه ایجاد کنند و مجددا مساله "تشکیل امارات" در شمال سوریه را مطرح می‌کند.

 

کد خبر 291140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha