همشهری آنلاین: فضولات برجای مانده از مرغ‌ها در مرغ‌داری‌ها می‌تواند به بحران بزرگ زیست محیطی منجر شود. به‌تازگی راه‌حل موثری برای خلاصی از این نگرانی ارایه شده است.

وقتی مرغ‌ها به تولید برق کمک می‌کنند

به گزارش مهر، گروهی از محققان در آمریکا شیوه‌ای موثر ارایه کرده‌اند که بر این اساس انبوه فضولات برجای مانده از مرغ‌ها در مرغ‌داری‌ها به منبعی ارزشمند برای تولید برق تبدیل می‌شود.

برآورد می‌شود تنها در مریلند آمریکا سالانه بیش از 300 میلیون تن فضولات مرغ به شکل کود حیوانی تولید می‌شود که آن را می‌توان به کودی ارزشمند تبدیل کرد. اما مقادیر انبوه چنین کودی می‌تواند به خطری بالقوه برای محیط زیست و سایر صنایع غذایی به ویژه صنایع غذایی دریایی تبدیل شود.

به تازگی یک شرکت بزرگ تولیدکننده مرغ و جوجه در آمریکا همکاری جالب توجهی را با دو شرکت متخصص در تولید انرژی آغاز کرده است که مبنای عملکرد آن استفاده از انبوه فضولات مرغ و جوجه است.

در این روش فضولات تبدیل شده به کود حیوانی وارد فرآیند هضم بی‌هوازی می‌شود. در این فرایند میکروب‌ها نیز حضور دارند و با تأثیرگذاری بر روی کود وارد شده به سیستم، گاز متان تولید می‌کنند.

در ادامه می‌توان از این گاز برای تولید برق استفاده کرد.

پسماند این فرآیند را نیز می‌توان به عنوان کودی مایع در توسعه صنایع کشاورزی به کار برد بدون آن که جایی برای نگرانی ناشی از ورود آن به منابع آب زیرزمینی باشد.

کد خبر 291099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha