سه‌شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)، تهران سیاهپوش شد و رنگ عزا و ماتم به خود گرفت.

عزاداران فاطمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دستجات عزاداری و هیئت های فاطمی با حضور در سطح شهر و میادین، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و مساجد تهران در سوگ ریحانه النبی مرثیه خوانی کردند و اشک ماتم ریختند.

سیاهپوش شدن در و دیوار شهر ، حرکت عزاداران در سطح شهر و تجمع بانوان عزادار در میادین شهر از جمله میدان بهارستان ، برپایی ایستگاههای صلواتی و توزیع نذورات فاطمی ، از عشق و ارادت مردم به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام حکایت می‌کند.

با وجود اینکه ایام فاطمیه امسال با تعطیلات نوروز تقارن دارد ، پاسداشت حرمت این ایام و حضور گسترده در محافل عزاداری و سوگواری ، جلوه هایی زیبا از جاری بودن فرهنگ فاطمی را در میان مردم ، در پیش روی همگان ترسیم کرده است.
همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، جمعی از عاشقان و عزاداران فاطمی با تجمع در میدان هفت تیر و امام حسین (ع) تهران به عزاداری پرداختند.

  • شاه بیت سیره عملی حضرت فاطمه (س) ولایت مداری است

امام جمعه موقت تهران در اجتماع بزرگ عزاداران سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام صدیقه کبری (س) در میدان هفت تیر گفت : ولایت مداری، شاه بیت شاخصه های متعدد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) است.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود:‌ آن بانوی بزرگ،‌ گوش به فرمان ولی امر خود بودند که نشان دهنده اهمیت نقش ولایت در جامعه اسلامی است .

وی با اشاره به اینکه سیره عملی حضرت فاطمه زهرا (س) درس بزرگی برای ماست، گفت:‌ امام زمان (عج) ولی امر ما هستند و در غیاب ایشان، نایب بر حقش کانون وحدت میان امت ولایت را به عهده دارند و تاسی به ایشان رمز وحدت در جامعه است.

حجت الاسلام صدیقی افزود:‌ اقتدار و اتحاد در جامعه زائیده وحدت است و ملت ما با اتکاء به آن در هشت سال دفاع مقدس معجزه کردند.

امام جمعه موقت تهران گفت : شهیدان و جانبازان انقلاب اسلامی یادگاران دوران دفاع مقدس هستند ودر جنگ تحمیلی در مقابل همه کشورهای حامی صدام ایستادند.

صدیقی با تاکید بر اینکه ملت ما به آمریکا نیازی ندارد ، تصریح کرد:‌ کسانی که تصور می‌كنند خیر در عوض کردن مسیر است، دشمن خدا هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه چهار بانو در تاریخ توانستند به عالی ترین درجات الهی و انسانی برسند، گفت :‌ هر یک از این بانوان از جمله حضرت آسیه (س) و حضرت مریم (س) شاخص های متعددی داشتند اما حضرت فاطمه زهرا (س) کوثر است.

وی اقامه نماز،‌ قناعت ، تربیت فرزندان ،‌ مشارکت در جبهه های حق علیه باطل و ‌جهاد فرهنگی را از شاخص های سیره عملی دخت پیامبر گرامی اسلام حضرت فاطمه (س) بیان کرد.

  • ایران اسلامی غرق در ماتم و عزا

ایران اسلامی دیشب و در شب شهادت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (سلام ا.. علیها) سیاهپوش و غرق ماتم بود.
حرم‌های مطهر امام رضا(ع) ، حضرت معصومه(س)، عبدالعظیم حسنی و احمد بن موسی (علیهم السلام) میزبان عاشقانی بود که در غم دردانه هستی و سرور بانوان اهل بهشت به سوگ نشسته بودند.

ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت دیشب و امروز با تشکیل دستـه های سینه زن و نوحه سرا در مساجد ، تکایا و دیگر محافل مذهبی در غم شهادت صدیقه کبری (س) عزاداری و سوگواری می کنند.

مردم مومن و خداجو از دیشب و امروز در صفوفی منظم در حالی که لباس مشکی بر تن کردند در بقاع متبرکه و مساجد مختلف با برافراشتن پرچم سیاه به نشانه عزا بر سر در مغازه ها، مساجد و حسینیه ها و برپایی مجالس عزاداری به یاد شهادت مظلومانه بزرگ بانوی عالم ، ام ابیها حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به سوگ نشسته‌اند.

سخنرانان در این محافل با روایت زندگی و مبارزات حضرت فاطمه زهرا (س) از بصیرت و اعتقاد خالصانه اش به ولایت سخن می گویند.

هیئت های مذهبی و دسته های عزادار با حضور در حرم های مطهرامام رضـا علیه السلام، کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و آستان مقدس احمدی و محمدی این مصیبت را به حضرت ولی عصر (عج) تسلیت می گویند.

اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی در مراکز اصلی شهرها با حضور هیئتها و زائران عزاداران از صبح امروز آغاز شد و عزاداران با ذکر مصیبت و عزاداری ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اقامه عزا می کنند.

جوانان نیز در مسیر عزاداران و خیابان های منتهی به حرم های مطهر با برپایی ایستگاه های صلواتی از سوگواران پذیرایی می کنند و ارادت خود را به خاندان اهل بیت نشان می دهند.

قرائت خطبه فدکیه ، سخنرانی مذهبی ، مرثیه سرایی ، شمع گردانی خدام حرم های مطهر و عزاداری ذاکران اهل بیت (ع) ، اوج تجلی نجواهای عاشقانه و زمزمه های عارفانه شیعیان آل نبی است.

کد خبر 290545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha