همشهری آنلاین: رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی بزرگترین غم ما نسبت به حضرت فاطمه (س) را پنهان بودن قبر ایشان معرفی و برای آن سوگواری می‌کنند در حالی که مغفول و مهجور بودن سیره ایشان بسیار مهم‌تر و غم‌بارتر است.

به گزارش رسا، حسن رحیم پور ازغدی در مراسم شب شهادت حضرت فاطمه (س) که با حضور خانواده شهدای افغانستانی و ایرانی در مسجد فقیه سبزواری مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به تعابیری همچون «حوراء انسیة»، «ام ابیها»، «فداها ابوها»، «بضعة منی» و غیره که نبی مکرم اسلام (ص) در مورد حضرت زهرا (س) به کار برده‌اند، گفت: اینکه ایشان رضایت خود و خداوند را در گرو رضایت حضرت زهرا (س) می‌دانند، به خاطر این است که آن حضرت هیچ چیز جز خدا و برای خدا نمی‌خواستند و غم و شادی ایشان برای خدا بود.

وی با بیان اینکه میزان عمل ما به سبک زندگی حضرت فاطمه (س)، نشان‌دهنده فاطمی بودن و نبودن ما است، افزود: برخی بزرگترین غم ما نسبت به حضرت فاطمه (س) را پنهان بودن قبر ایشان معرفی کرده و برای آن سوگواری می‌کنند در حالی که مغفول و مهجور بودن سیره ایشان بسیار مهم‌تر است.

رحیم پور ازغدی، انسانیت، اخلاق، عدالت، جهاد، عزت، وحدت، وفای به عهد، احترام و احساس مسئولیت اجتماعی را از رئوس سبک زندگی حضرت زهرا (س) معرفی کرد و ضمن تأکید بر پرهیز از بسنده کردن به ظواهر شریعت همچون نماز خواندن و روزه گرفتن، تصریح کرد: عقیده واقعی ما چیزی است که به آن عمل و رفتار می‌کنیم و بقیه صرفا ادعا است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت نشر آگاهی از دیدگاه حضرت زهرا (س)، خطاب به فعالان فرهنگی یادآور شد: در برابر منتقدان و کسانی که شما را غیرعادی خطاب می‌کنند، نا امید نشوید، بدانید این شما هستید که زندگی می‌کنید و سایرین در خواب غفلت هستند، به پاداش کار خود و ارزش و تأثیر آن در رشد اخلاق وفرهنگ عمومی توجه داشته کنید.

کد خبر 290514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha