همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات گفت: امنیت اقتصادی زیربنا و اساس توسعه پایدار کشور است و باید به عنوان یک وظیفه دینی و ملی از همه مولفه‌ها برای مشارکت بیشتر مردم در امور اقتصادی استفاده کرد.

علوی

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی روز پنج شنبه در نشست سران و معتمدان عشایر عرب و بختیاری خوزستان با بیان اینکه شکوفایی اقتصادی کشور در یک فضای امنیتی بانشاط و شاداب محقق خواهد شد، افزود: باید فضایی توام با مشارکت عمومی مردم را به گونه ای فراهم کنیم که مردم خود تولیدکننده و مولد باشند و دولت فقط نقش هدایتی و جهت دهنده داشته باشد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه جامعه ایده ال از دیدگاه سیره نبوی امنیت بانشاط جامعه توام با معیشت و اقتصاد سالم است، اظهار کرد: همه بخش ها باید با برنامه ریزی کمک کنند امنیت سرمایه گذاری در کشور بالا رود و آن وقت اشتغال مولد و رونق اقتصادی محقق خواهد شد.

وی گفت: امور اقتصادی و سرمایه گذاری را باید به مردم واگذار کرد، از این رو معتقدیم زیربنای اقتصاد مقاومتی مردم هستند.

وی گفت: امنیتی که اسلام برای مردم می پسندد امنیت بی روح نیست ، امنیت زنده همراه با نشاط و شادمانی است.

وزیر اطلاعات در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای منطقه از امنیت مثال زدنی برخوردار است، بیان کرد: دشمنان تلاش می کنند تا با ناامن کردن کشورهای همسایه، جمهوری اسلامی ایران را به سمت ناامنی سوق دهند ولی با هوشیاری ملت ایران و فرزندانش این توطئه ناکام مانده است.

وی گفت: در حالی که بسیاری از کشورهای منطقه از بحران ناامنی و درگیری رنج می برند جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ملت و به برکت خون شهدا و رهبری هوشمند از بالاترین ضریب امنیتی توام با نشاط و شادابی مردم برخوردار است.

وزیر اطلاعات در ادامه گفت: در سایه داشتن نعمت امنیت پایدار و مردمی و مشارکت و حضور همه اقوام و قشرهای ملت در صحنه ، شاهد هستیم که جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 با اقتدار از حقوق خود دفاع می کند.

حجت الاسلام علوی با اشاره به خرابی های ناشی از جنگ تحمیلی در خوزستان گفت: ما به عنوان خدمتگزار، هر وقت خوزستان را آبادتر ببینیم از دل خوشحال می شویم و کمک به توسعه و آبادانی خوزستان را یک وظیفه دینی و وجدانی تلقی می کنیم.

وی گفت: همه مولفه های لازم برای پیشرفت و توسعه خوزستان فراهم است که مهمترین آن وحدت و همدلی اقوام و طوایف مختلف خوزستان در سایه اسلام و وطن است.

وزیر اطلاعات در ادامه با استناد به آیات قرآن ، تفرقه و حساسیت ها و تعصب های قومی را موجب سقوط هر کشوری دانست و گفت: از دیدگاه قرآن تقوا ، علم آموزی و جهاد در راه خدا مولفه های اصلی برتری انسان هاست و این نگاه در خوزستان بین اقوام گوناگون موج می زند.

وی گفت: همه اقوام و طوایف عرب، بختیاری، لر، شوشتری، دزفولی و بهمئی خوزستان در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس یکصدا و یکدل مقابل دشمن متجاوز ایستادند و از امتحان الهی سربلند بیرون آمدند.

وی با تجلیل از 12هزار شهید عرب خوزستان در دوران هشت سال دفاع مقدس و شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان در سال 1293مقابل نیروهای متجاوز انگلیسی، اظهار کرد: به لطف الهی و عنایت خاص امام عصر(عج) هم اکنون نیز همه اقوام ایران زمین با تمسک به اسلام و عرق ملی آماده دفاع از آرمان های اسلامی و ملی هستند.

وزیر اطلاعات با تسلیت ایام شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) و آرزوی توفیق بیشتر خدمتگزاری در سال 1394، ابراز امیدواری کرد تا جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی گام های بلندتری در راستای اعتلا و پیشرفت کشور بردارد.

کد خبر 290337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha