همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات با بیان اینکه درست نیست عده‌ای وحدت ملی را خدشه‌دار می‌کنند، گفت: حمله کردن به تیم مذاکره کننده با شعار سال منافات دارد.

سیدمحمود علوی

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در همایش پیشگامان انقلاب اسلامی که به مناسبت گرامیداشت قیام 15 خرداد مردم دشت ورامین در مسجد امام صادق (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری اعلام کرده اند که نیاز، ایران را به پای میز مذاکره نکشانده بلکه آنان بیش از ما به توافق با ایران نیاز دارند.

وی افزود: همچنین مقتضای دست‌یابی به اقتصادی پویا مبتنی بر اقتصاد مقاومتی این است که با سایر کشورهای جهان تعامل داشته باشیم، روابط اقتصادی و علمی داشته باشیم و با آنها تبادل تکنولوژی داشته باشیم .

وزیر اطلاعات تأکید کرد: باید موانع برداشته شود تا ایران از موضع اقتدار و استقلال با دیگر کشورها ارتباط داشته باشد. در این مسیر نباید درهای کشور را به روی دیگر کشورهای بست و باید با سایر کشورها نیز تعامل داشت.

وی تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی با شعار محقق نمی‌شود بلکه برای این امر باید برنامه‌ریزی کرد، با جهان روابط بین‌المللی داشت و ضمن حمایت از بخش خصوصی با مفاسد اقتصادی که مانع تولید است مبارزه کرد.

علوی با انتقاد از عملکرد برخی در تضعیف تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: در شرایط حساس نقش منفی بازی کردن، وحدت ملی را خدشه دار می‌کند؛ این که عده‌ای وحدت ملی را خدشه دار می‌کنند درست نیست .

وی گفت: مقام معظم رهبری در این خصوص حکیمانه‌ترین موضع را اتخاذ کردند که ما مذاکره می‌کنیم تا بگوییم اهل منطق هستیم و ایشان همواره اعلام کرده اند که به مذاکره کنندگان اعتماد دارم.

علوی گفت: مقام معظم رهبری اعلام می‌کنند که از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنم ولی به طرف مقابل اعتماد نداریم و این مهم را تیم مذاکره کننده استفاده کرده و به طرف مقابل می‌گوید که فصل الخطاب ما مقام معظم رهبری است و آنها هستند که باید اعتماد ملت ایران را جلب کنند .

وزیر اطلاعات تأکید کرد: شرط موفقیت، حفظ وحدت است و این مهمترین اصلی است که نباید آسیب ببیند؛ دشمن هر وقت احساس کرده وحدت ما کم شده، به ما چنگ و دندان نشان داده است.

وی با اشاره به شعار سال گفت: مقام معظم رهبری امسال را به عنوان همدلی و همزبانی نامگذاری کرده‌اند و حمله کردن به تیم مذاکره کننده با شعار سال منافات دارد.

کد خبر 297146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha