همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات گفت: کار اطلاعاتی و خدمت ما به مردم در چارچوب شرع مقدس، اخلاق اسلامی و قانون جمهوری اسلامی است و از این اصول عدول نمی‌کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «سید محمود علوی» دوشنبه شب در مراسم جشن انقلاب اسلامی در مسجد زین العابدین (ع) قم بیان داشت: در همین چارچوب می‌توان بهترین کارهای اطلاعاتی را انجام داد اما برخی خیال می‌کنند که با رعایت اخلاق نمی‌توان کار اطلاعاتی کرد.

وی ادامه داد: بهترین کار اطلاعاتی را می‌توان در چارچوب حلال خدا انجام داد و برای ما مهم است که مردم احساس امنیت کنند و به زندگی خود بپردازند.

وی افزود: وزارت اطلاعات رسالت خود را در خفه کردن صدای گلوله دشمن و نه خفه کردن صدای گلوی مردم می‌داند و سربازان گمنام امام زمان (عج) در یک سال اخیر ضربه‌هایی به دشمن زده‌اند که نفس دشمن را گرفته‌اند.

  • ضربه نيروهاي اطلاعات به گروه‌هاي حمله كننده به معلمان و بسيجيان سراوان

وی ادامه داد: طی دو سه روز اخیر دو گروه ترویستی که معلمان و برخی بسیجیان را در سراوان به شهادت رساندند به همت سربازان امام زمان (عج) ضربه محکمی خوردند و توان عملیاتی آن‌ها پایین آمد.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه برخی سوء استفاده سیاسی از جریان شهادت معلمان در سراوان می‌کردند بیان داشت: اگر گرایش‌های سیاسی متفاوت اصول گرا، اصلاح طلب و مستقل داشته باشید باید با همدیگر در عرصه رقابت سیاسی رقابت سالم بکنید و با هم برادر بوده و دست وحدت به هم بدهید.

وی تاکید کرد: راز و رمز پیروزی انقلاب اسلامی در وحدت است و بزرگ‌ترین هدف دولت حفظ وحدت در جامعه است تا ادب در جامعه زنده شود و افراد در برخی نقاط به نیت دفاع از انقلاب مورد وهن قرار نگیرند.

  • دولت به دنبال حاشيه راندن هيچ جناحي نيست

وزیر اطلاعات ابراز داشت: دولت به دنبال حاشیه راندن هیچ جناح سیاسی نیست و دولت به دنبال آن است که همه زیر لوای رفیع رهبر معظم انقلاب جمع شده و در جهت اهداف و آرمان‌های انقلاب حرکت کنند.

وی گفت: به تعبیر ریاست جمهوری، امروز در کشور ما یک پرچم برافراشته که آن هم در دست رهبرمعظم انقلاب است و ما زیر این پرچم حرکت می‌کنیم و همین راهبرد دولت تدبیر و امید است.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم بر دشمن غالب شویم و در عرصه مذاکرات هسته‌ای با عزت و عظمت امت اسلامی کار را به پایان برسانیم باید زیر چ‌تر رهبری و با وحدت باشیم، گرچه باید نقد بشود اما در نقد‌ها توهین نشود و شخصیت افراد حفظ شود و باید شاهد نقد فکر و عملکرد باشیم.

علوی افزود: دولت با آغوش باز از انتقاد مشفقانه استقبال می‌کند و امیدواریم با همدلی با یکدیگر همه جریان‌های سیاسی در جهت اهداف و آرمان‌های انقلاب گام بردارند و در برابر دشمن ید واحده باشیم.

وزیر اطلاعات در ادامه بیان داشت: انقلابی که برای احیای احکام اسلام و اجرای ان احکام به پا شده است با اجرای آن احکام می‌تواند حفظ شود و دروغ، هتک حرمت، تهمت، شایعه و دروغ پراکندن برای به زمین زدن رقیب سیاسی با ادعای حفظ انقلاب و اسلام، با فرهنگ امام (ره)، انقلاب و رهبر معظم انقلاب همخوانی ندارد.

وی افزود: برخی حرکت‌هایی کردند و رهبر معظم انقلاب آن‌ها را تقبیح نمودند و آن‌ها تا پیش از تقبیح گمان می‌کردند کار قهرمانانه‌ای انجام دادند و برای حفظ انقلاب نمی‌توان حرمت‌ها را شکست.

علوی همچنین با بیان اینکه دهه فجر یادآور حماسه‌های ماندگار پیروزی انقلاب است، گفت: هر سال ۲۲ بهمن نقش تکرار آن حماسه را با حضور فراگیر مردم داشته است و اگر ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به پیروزی رسید ۲۲ بهمن‌های پیاپی این پیروزی را تثبیت کرده است.

وی بیان داشت: کار امام خمینی (ره) متفاوت با تمام کسانی بود که به انقلاب دست زده بودند و انقلاب ما دنیا را به حیرت افکند و نظریه پردازان در عرصه انقلاب‌ها دچار چالش شدند و علیرغم اینکه بین نسل اول و دوم نظریه پردازان انقلاب‌ها و خیزش‌های مردمی فاصله سنواتی بسیار زیادی است پس از پیروزی انقلاب تاکنون که نسل سوم و چهارم نظریه پردازان پا به صحنه گذاشته‌اند هنوز نتوانسته‌اند نظریاتی برای تفسیر انقلاب اسلامی ایران را ارائه کنند.

وزیر اطلاعات گفت: انقلاب ایران متکی به ملاک‌ها و ارزش‌های دیگر انقلاب‌ها نبود و فکر امام (ره) در پرتو معارف اسلامی و قرآن شکل گرفته و قیام امام خمینی (ره) خصوصیات خاص خود را دارد.

وی افزود: امام راحل در نقطه‌ای دست به حرکت زد که هیچ تحلیل‌گری شرایط را برای یک قیام و انقلاب مناسب نمی‌دانست و تحلیل‌ها مبنی بر آن بود که هیچ زمینه‌ای برای دست زدن به انقلاب مساعد نیست و خیلی‌ها برای قیام امام (ره) پیش بینی پیروزی نمی‌کردند.

علوی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) قیام خود را بر پایه آموزه‌های اسلامی آغاز کرد و از ابتدا بنا بر ادای تکلیف داشت گفت: امام راحل در شرایطی دست به حرکت زد که در ظاهر زمینه‌ای برای فراگیری یک نهضت وجود نداشت و کسانی که تنور انقلاب را گرم می‌کردند روحانیون، بازاری‌ها، دانشگاهیان و سیاسیون بودند.

وی گفت: امام (ره) خلاء رهبری واحد را با تشکیل شورای ۹ نفره علما و مراجع در قم ایجاد کرد و با فریادهای خود روحانیت را به حضور در صحنه به داد رسیدن اسلام دعوت کرد که امروز اسلام در خطر است و فریادهای امام خمینی (ره) علما را به صحنه آورد و سپس بازاری‌های بزرگ نیز به میدان مبارزه آمدند و هیات‌های موتلفه اسلامی تشکیل شد.

وزیر اطلاعات ابراز داشت: امام (ره) همچنین دانشجویان را تشویق به مبارزه کردند که با ایجاد انجمن‌های اسلامی در مملکت امام زمان (عج) جای پایی برای خود ایجاد کنند و بخش قابل توجهی از دانشگاه وارد گود سیاست و مبارزه دینی شدند.

وی افزود: امام خمینی (ره) پشتوانه خارجی شاه را شکست و ایشان شاه را نصیحت می‌کردند که زمانی که از مملکت بیرون می‌روی مردم از رفتن تو خوشحالی می‌کنند و با این بیانات صلابت شاه شکسته شد و قدرت رژیم در رشرایطی پوشالی قرار گرفت.

  • امام عطش قدرت نداشت

علوی گفت: امام (ره) عطش قدرت نداشت و تنها به فکر عزت و کرامت امت اسلام بود و از روز اول می‌دانست مسیر کارش پردرد سر است و همراه با شکنجه، زندان و تبعید است اما او فرمود سینه خود را برای سرنیزه‌های دژخیمان آماده کرده‌ام و با این کار فرهنگ شهادت را در جامعه نهادینه کرد و جوانان به پای اسلام و قرآنجان خود را فدا کردند.

وی ابراز داشت: رهبران انقلاب‌های دیگر برای به زانو در آوردن حکومت‌ها ضلع و بازوی نظامی داشتند که با ارتش آن کشور جنگیده و قدرت نظامی را تحلیل آورند تا نظام بر زمین بخورد اما امام (ره) ارتش را فرزندان مردم می‌دانست و هیچ‌گاه نیروهای مسلح را هدف قرار نمی‌داد و خطاب او به نیروهای مسلح خطابی خانوادگی بود.

مراسم جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۲ فروردین ماه به مدت ۱۰ شب به همت جبهه پیروان خط امام و رهبری استان قم و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری این استان برگزار می‌شود و در آن شخصیت‌های برجسته کشوری سخنرانی می‌کنند.

کد خبر 286863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha