چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: سخنگوی قوه قضائیه گفت: خلأ‌های ساختاری در قانون حفظ حقوق شهروندی باید رفع شود تا این قانون به قوت اجرا شود.

علیرضا جمشیدی در جمع خبرنگاران به گزارش تهیه شده از اجرای قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی در سه ماه گذشته اشاره کرد و گفت: این گزارش در جلسه شورای معاونان قوه قضائیه ارائه شد و بر اساس آن بنا شد به زوایای مورد نیاز این قانون در قالب آیین‌نامه‌ای پرداخته شود و خلأ‌های مربوط به آن رفع گردد.

وی تصریح کرد: 191 نفر در قالب هیأت نظارت به استان‌های کشور اعزام شدند و چگونگی اجرای قانون حفظ حقوق شهروندی  را مورد بررسی قرار دادند.جمشیدی ابراز امیدواری کرد، تا شاهد رفع خلأ‌های ساختاری در قانون حفظ حقوق شهروندی باشیم.

خبرنگاری در ارتباط با نامه دانشجویان بازداشت شده به رئیس قوه قضائیه سؤال کرد و سخنگوی قوه قضائیه گفت: رئیس کل دادگستری استان تهران در ارتباط با این نامه موظف شده تا ادعاهای دانشجویان در ارتباط با شکنجه آنان در زندان را بررسی و گزارش آن را به آیت الله‌هاشمی شاهرودی ارائه کند.

جمشیدی در خصوص بازداشت دو تبعه چینی در استان مرکزی گفت: این دو تبعه از طریق مرز هوایی کیش وارد ایران شده بودند  و در زمان عکسبرداری از تاسیسات نظامی بازداشت شدند که پرونده آنها در مرحله مقدماتی است.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین در ارتباط با دو تبعه بلژیکی که در ایران به گروگان گرفته شده‌اند گفت: با اقدامات انجام شده گروگان زن آزاد شد و تلاش برای آزادی گروگان مرد ادامه دارد.

جمشیدی در ارتباط با پرونده‌ هاله اسفندیاری وکیان تاج بخش گفت: پرونده این دو در مرحله مقدماتی به اتمام رسیده و به زودی کیفرخواست پرونده آنان صادر می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در ارتباط با بازداشت سه روزنامه‌نگار گفت: تحقیقات در مورد قربان‌پور، باستانی و عاصفی ادامه دارد که برای قربان‌پور قرار وثیقه 150 میلیون تومانی صادر شده که ظاهرا بناست تخفیفی در قرار وثیقه وی اعمال شود.

جمشیدی، اتهام این سه روزنامه نگار را نشر اکاذیب و انتشار اخبار علیه نظام عنوان کرد.
وی در ارتباط با اعدام اراذل و اوباش در ملأ عام گفت: اعدام در ملأ عام با توجه به وضعیت جرایم فرد اجرا می‌شود و این امر بستگی به نظر قاضی دارد.

جمشیدی در ارتباط با طرح حمایت از خانواده گفت: کاهش مشکلات موجود در خانواده‌ها، تاسیس دادگاه اختصاصی خانواده، رسیدگی به تمامی دعاوی خانواده توسط قضات الزامی شدن حضور بانوان در محاکم خانواده، مداخله قضات زن در فرآیند رسیدگی به پرونده، انجام ابلاغ به وسیله سیستم‌های الکترونیک و کاهش اطاله دادرسی در دعاوی خانوادگی و تسهیل در روند رسیدگی به پرونده از جمله موارد پیش‌بینی شده در این طرح است.

سخنگوی قوه قضائیه در ارتباط با پرونده شیطان‌پرستان گفت: عده‌ای با عنوان شیطان‌پرست محلی را برای اعمال فساد انتخاب کرده بودند که این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و 242 نفر در این ارتباط مورد بازجویی قرار گرفتند اما در حال حاضر 15 نفر در بازداشت به سر می‌برند.

وی اتهام این افراد را ترویج فعل حرام و ایجاد محل فساد و فحشاء عنوان کرد.قوه قضائیه در ارتباط با تشکیل دادسرای امنیتی گفت: بر اساس ماده 5 قانون تشکیل دادسرای عمومی و انقلاب تهران، تمامی جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی در دادسرای انقلاب قابل بررسی است.وی همچنین در ارتباط با بازداشت همسر معاون رئیس جمهوری گفت: وی به مدت یک شب در بازداشت بوده است.

وی در ارتباط با اتهامات وی گفت: اتهامات فرد بازداشت شده را به خاطر نمی‌آورم.

کد خبر 29023

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز