گروه اجتماعی: هشتمین کنفرانس آمبودزمان آسیایی، تدوین سند آمبودزمان در تحکیم و حمایت از حقوق شهروندی را به ایران واگذار کرد و سازمان بازرسی کل کشور به عنوان نماینده کشورمان در این مجموعه مشغول تدوین این سند است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی‌ و اطلاع‌رسانی قوه قضائیه، رئیس مرکز پژوهش‌ و برنامه‌ریزی این سازمان با تشریح مراحل پیشرفت کار تدوین سند نقش آمبودزمان در تحکیم و حمایت از حقوق شهروندی گفت: تدوین این سند پس از انجام فراخوان از چند مرکز معتبر حقوقی و دانشگاهی و بررسی شرایط ارائه شده از سوی این مراکز به دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی سپرده شد.

جبار رضایی ضمن تأکید بر کاربردی بودن نتایج این پژوهش، اظهار امیدواری کرد با تدوین این سند مهم، گامی‌جدی در جهت ارتقای حقوق شهروندی در آسیا برداشته شده و افتخاری دیگر بر دستاوردهای فراملی سازمان بازرسی کل کشور افزوده شود.

آمبودزمان یک سیستم و شبکه بازرسی در کشورهاست و به معنای نظارت و کنترل قانونی و دولتی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و اداری کشور و حمایت از حقوق افراد در مقابل سوء جریانهای اداری با هدف ایجاد عدالت است.

جمهوری اسلامی‌ایران یکی از تهیه‌کنندگان اساسنامه آمبودزمان است و به عنوان عضو هیأت مدیره، در سال 1378 میزبان چهارمین آمبودزمان آسیایی بوده است.

گفتنی است آمبودزمان آسیایی در سال 86 تشکیل و 25 نفر عضو دارد.

کد خبر 28083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز