همشهری آنلاین: معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: حرم مطهر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) نوروز سال ۱۳۹۴ آماده پذیرایی و خدمت رسانی به ۴ میلیون تشرف زائر از اقصی نقاط ایران و جهان است.

حرم رضوی

به گزارش ايرنا، محمود ممتاز  در جمع خبرنگاران پیش‌بینی کرد نزدیک به چهار میلیون زائر در ایام نوروز به حرم مطهر مشرف شوند.

وی گفت: در این ایام از سوی دست اندرکاران معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی یک میلیون و 500 هزار نفر ساعت خدمت به زائران ارائه می‌شود.

معاون آستان قدس رضوی افزود: در بهار فاطمی هنگام تحویل سال 1394 به دلیل تقارن نوروز با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) نقاره‌های حرم مطهر نواخته نمی‌شوند.

وی مراسم ویژه حلول سال نو در رواق دارالحجه، سخنرانی رهبر معظم انقلاب در رواقهای امام خمینی(ره) و دارالرحمه، آیین تعویض پوش ضریح مطهر، اهتزار پرچم عزا بر فراز گنبد مطهر و سیاهپوشی اماکن متبرکه و برگزاری اجتماع عظیم فاطمیون را از ویژه برنامه‌های ایام نوروز برشمرد.

ممتاز گفت: در روزهای 29 اسفند و اول فروردین ماه به دلیل ازدحام جمعیت بیمارستان سیار 60 تختخوابی در راسته بازار به تعداد 25 کادر پزشکی و خدمت رسان در حرم مطهر رضوی راه اندازی می‌شود.

وی افزایش پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر به 25 پایگاه ثابت و سیار و 20 دستگاه آمبولانس، امکان استفاده از صندلی چرخدار، ماشین زائربر، افزایش پذیرایی از زائران در میهمانسرای حضرت و توزیع بلیت آن در محلهای اسکان زائران را از دیگر خدمات در ایام نوروز برشمرد.

او گفت: به مناسبت ایام نوروز همچنین در فضای اماکن متبرکه 70 هزار شاخه و بوته گل و 20 هزار گلدان برای چیدمانهای تجمعی گلدانها و گل آرایی حدود چهار هزار و 500 مترمربع از فضای حرم مطهر مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی خدمت رسانی به سالمندان، برگزاری ویژه برنامه‌های نوروزی برای زائران، مفروش کردن مسیرهای عبور زائران، معطرسازی روضه منوره و رواق‌های مبارکه را از دیگر اقدامات این معاونت برای آماده‌سازی حرم مطهر به منظور پذیرایی از زائران نوروزی برشمرد.

حفظ و تامین نظم، امنیت، آرامش و رفاه زائران حضرت رضا(ع) در فضای حرم مطر امام رضا(ع) برعهده معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی است.

سالانه 25 میلیون زائر از اقصی نقاط ایران و جهان به حرم مطهر رضوی در مشهد مشرف می‌شوند.

 

کد خبر 290229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha