چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶
۰ نفر

موژان اردانی: مشهد شهری است که همواره تعداد زیادی از مسافران را به‌خود جذب می‌کند.

مشهد

 جالب است كه بدانيد سالانه ۲۵ ميليون زائر و مسافر داخلي و خارجي به اين شهر زيارتي سفر مي‌كنند، پس بي‌جهت نيست كه ۵۲ درصد از هتل‌هاي كشور در مشهد جمع شده‌اند. دغدغه مسافران در هر سفري پس از انتخاب مقصد، محلي براي اقامت است اما نگران نباشيد، شهر مشهد براي هر جيبي چاره‌اي دارد. دست شما براي انتخاب باز است، با گشتي بين هتل‌ها و مسافرخانه‌ها مي‌توانيد مكان موردنظر خود را با توجه به بودجه و امكاناتي كه مي‌خواهيد پيدا كنيد و اوقات خوبي را بگذرانيد. ما با جست‌وجو بين اين اماكن اقامتي توانستيم هزينه يك شب اقامت را با رنج‌هاي مختلف قيمت و ذكر امكانات آنها تا شبي ۴۰۰ هزار تومان پيدا كنيم و در اختيار شما بگذاريم تا با خيال آسوده براي سفرتان برنامه‌ريزي كنيد.

  • ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان

اگر اين ميزان بودجه را براي اقامت خود در مشهد درنظر گرفته‌ايد، نبايد نگران باشيد كه جايي گيرتان نمي‌آيد. در اين مورد مسافرخانه‌ها يا مهمان‌پذيرها مي‌توانند دست شما را بگيرند. اين اقامتگاه‌ها با توجه به قيمت‌شان لزوما فاصله زيادي از حرم ندارند بلكه ممكن است در يك فاصله ۵ تا ۱۰ دقيقه‌اي از حرم هم مسافر‌خانه‌اي با اين قيمت پيدا كنيد. نبايد از اين مكان‌ها انتظار جاي لوكسي داشته باشيد. اتاق‌هاي اين مهمانسراها به تميزي هتل‌ها نيستند اما قابل‌اقامت‌اند. در برخي از اين مسافرخانه‌ها صبحانه هم سرو مي‌شود. از لحاظ سيستم گرمايشي و سرمايشي هم بيشتر آنها مجهز به شوفاژ و كولر هستند. بايد توجه كنيد كه بعضي از اين مكان‌ها در اتاق‌هايشان سرويس بهداشتي و حمام ندارند و ممكن است به‌صورت سرويس عمومي در دسترس باقي مسافران هم باشند. در مورد امنيت هم بايد توجه كنيد كه سيستم آنچنان سفت و سختي در آنها حاكم نيست، پس بهتر است كمي حواس‌تان به پول و باقي وسايل‌تان باشد. درنظر داشته‌باشيد كه اين رنج قيمت براي اقامت در يك اتاق 2 تخته است، يعني امكان دارد اگر يك اتاق يك تخته بگيريد اين مقدار حتي به شبي ۲۵ هزار تومان يا كمتر هم كاهش پيدا كند.

  • 100 تا 200 هزار تومان

مي‌توانيد براي يك اتاق 2 تخته روي هتل‌هاي يك ستاره يا برخي از هتل آپارتمان‌ها و حتي هتل‌هاي 2 ستاره حساب كنيد. اين هتل‌ها معمولا از لحاظ بهداشت و پاكيزگي شرايط خوبي دارند. همچنين مي‌توانيد از سيستم گرمايشي و سرمايشي آنها مطمئن باشيد.به تلفن، يخچال و تلويزيون هم مجهز هستند. اكثرشان هم به اينترنت رايگان در لابي هتل مجهز هستند. اين هتل‌ها ممكن است كمي از حرم دورتر باشند اما آنقدري است كه بتوانيد با پاي پياده هم در عرض ۱۰ دقيقه به زيارت برويد.ويژگي ديگر اين هتل‌ها اين است كه از بين 3 وعده غذايي معمولا همگي‌شان صبحانه‌ را حتما سرو مي‌كنند اما با همين رنج قيمت هم مي‌توانيد مكان‌هايي را پيدا كنيد كه اصطلاحا «فول‌برد» باشند يا 3 وعده غذايي را حتما سرو ‌كنند، ولي ممكن است مجبور شويد تا حدود ۳۰ هزار تومان بيشتر بپردازيد؛ مثلا هتلي كه فقط صبحانه سرو مي‌كند شبي ۱۴۴ هزار تومان است و هتلي با اتاق 2 تخته فول امكانات، نزديك به ۱۸۰ هزار تومان. از موارد ديگري كه شايد براي شما مهم باشد مجهز بودن اتاق‌تان به سرويس بهداشتي ايراني و فرنگي و همچنين حمام است كه از اين بابت بايد خيال‌تان راحت باشد. المان ديگري كه اكثر اين هتل‌ها به آن توجه كرده‌اند پاركينگ است كه با ظرفيت‌هاي مختلف موجود هستند كه البته در زمان‌هاي پيك سفر به مشهد اهميت زيادي پيدا مي‌كنند چون ممكن است تكميل شوند. بعضي از اين هتل‌ها به صندوق امانات هم مجهز هستند كه با مراجعه به آنها مي‌توانيد اشياي باارزش خود را در آن نگهداري كنيد تا در طول سفر از امنيت آن خاطر جمع باشيد.

  • ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان

با اين ميزان مبلغ مي‌توانيد با اطمينان هتل‌هاي 3 ستاره و بعضي از هتل آپارتمان‌هاي لوكس‌تر را انتخاب كنيد. هتل‌هاي 3 ستاره هتل‌هاي تميز و خوبي هستند كه كمي از هتل‌هاي 4 ستاره قديمي‌ترند. اين هتل‌ها در مشهد معمولا در نزديكي حرم هم وجود دارند، همچنين فاصله كمي با اماكن تجاري و توريستي اين شهر دارند. اين هتل‌ها به خدماتي مثل خانه‌داري رايگان مجهز هستند كه در اين‌صورت در هر روز از اقامت، اتاق شما نظافت مي‌شود. خدماتي مثل تاكسي‌سرويس و گشت درون يا برون شهري هم دارند. اين مورد درصورتي كه بدون وسيله نقليه شخصي سفر مي‌كنيد مي‌تواند بااهميت باشد. در مورد سرو غذا هم بايد گفت كه اين هتل‌ها معمولا فول‌برد هستند و علاوه بر صبحانه 2 وعده ديگر هم در آنها سرو مي‌شود. همچنين اين مجموعه‌ها علاوه بر رستوران، فضايي را به‌عنوان كافي شاپ دارند كه مي‌توانيد از آن استفاده كنيد. توجه كنيد ممكن است با اين مبلغ بتوانيد هتل‌هاي 4 ستاره هم پيدا كنيد اما دقت كنيد اكثر هتل‌هاي 4 ستاره‌اي كه در اين محدوده قيمت هستند از حرم فاصله بيشتري دارند كه در اين صورت بايد بخشي از زمان و هزينه سفر خود را صرف رسيدن به حرم و اماكن تجاري و توريستي نزديك آن كنيد. درنظر داشته باشيد كه هتل‌هاي چهار‌ستاره لوكس هم در بعضي ايام سال كه معمولا مسافر كمتر است ممكن است تخفيف‌هايي را درنظر بگيرند كه در آن صورت مي‌توانيد مثلا با شبي 250 هزار تومان يك اتاق 2 تخته در يك هتل خيلي خوب رزرو كنيد.

  • ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان

اگر اين مقدار پول براي اقامت يك شب در مشهد كنار گذاشته‌ايد مي‌توانيد از امكانات نسبتا ويژه‌اي برخوردار شويد. هتل‌هاي 4 ستاره و بعضي از هتل‌هاي 5 ستاره‌‌اي كه كمي درجه‌شان نسبت به نوع لوكس آنها پايين‌تر است مي‌تواند گزينه خوبي باشد. امكاناتي كه اين هتل‌ها نسبت به اقامتگاه‌هاي ارزان‌تر اضافه دارند، مشخصاتي مثل فروشگاه و غرفه‌هاي فروش سوغات در فضاي هتل است. برخي از اين هتل‌ها به زمين بازي براي كودكان هم مجهز هستند. سالن‌هاي ورزشي، استخر و جكوزي ازجمله مواردي هستند كه در اكثر اين مكان‌ها موجود است. خدماتي مثل حمل‌ونقل رايگان به فرودگاه و سرويس حرم جزء خدماتي است كه در حيطه وظايف اين هتل‌ها وجود دارد. اين اماكن اقامتي معمولا به رستوران‌هايي مجهز هستند كه علاوه بر منوي مشخص كه البته بسيار كامل‌تر از هتل‌هاي درجه پايين‌تر است، براي صرف صبحانه و باقي وعده‌ها بوفه‌هاي آزاد دارند كه شما شخصا در آنها مي‌توانيد از خود پذيرايي كنيد. مواردي مثل نزديكي اين هتل‌ها به فرودگاه و راه‌آهن شهر مشهد هم ازجمله فاكتور‌هايي است كه مي‌تواند هزينه اقامت شما را در اين هتل‌ها افزايش دهد.

  • اقامت تقريبا رايگان

مي‌توانيد دل به دريا بزنيد و هزينه اقامت را در سفر به مشهد به صفر برسانيد. اما چگونه؟ در اين شهر كمپ‌هايي وجود دارند كه در برخي از ايام سال خدمات رايگان اقامت در چادر را در اختيار مسافران قرار مي‌دهند. براي اقامت در چادر‌ها لازم است وسايل خواب مثل پتو را به همراه داشته‌باشيد و خب خبري از حمام و صبحانه هم نيست و بايد با اين موارد بسازيد، همچنين دقت كنيد كه اقامت در اين چادرها تنها در شرايط مساعد آب و هوايي امكان‌پذير است. علاوه بر اين در برخي از روزهاي سال مثل ايام نوروز كه پيك سفر به مشهد است خدماتي به كاركنان اداره‌ها و فرهنگيان ارا‌ئه مي‌شود كه مي‌توانند در اماكني مثل مدارس يا حسينيه‌ها اقامت داشته‌باشند. مزيت مهم اين اقامتگاه‌ها نسبت به كمپ اين است كه سرپوشيده هستند و همچنين به سيستم گرمايشي و سرمايشي مجهزند. علاوه بر اينها معمولا يك آشپزخانه در آنها موجود است كه گرچه ممكن است به‌علت ازدياد مسافران نتوانيد در آن آشپزي كنيد اما حداقل مي‌توانيد با استفاده از اجاق، غذاي خود را گرم كنيد. اگر از فرهنگيان هستيد مي‌توانيد از مكان‌هايي كه براي زائرين فرهنگي درنظر گرفته شده هم بهره‌مند شويد. فقط بايد حتما پيش از سفر اين مكان را رزرو و مبلغ ناچيزي را واريز كنيد؛ مثلا براي يك اتاق 2 تخته همراه با صبحانه به‌مدت 3 شب اقامت بايد حدود ۴۰ هزار تومان بپردازيد. فقط فراموش نكنيد كه هنگام مراجعه به محل اسكان، فيش واريزي را حتما به همراه داشته‌باشيد.

کد خبر 305120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha