همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اینکه سازمان ملل ۷۰ سال پیش در پی جنگ دوم جهانی با هدف نجات نسل‌های بعدی از جنگ‌های خانمان برانداز پایه‌گذاری شد، اعتراف کرد که این نهاد در دستیابی به آرمان‌های موسسان آن شکست خورده است.

به گزارش ايرنا، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل درسمپوزیوم هفتادمین سالگرد تاسیس این نهاد بین‌المللی، گفت: سازمان ملل به دنبال جنگ جهانی دوم بوجود آمد تا نسل‌های آینده را از بلایای جنگ محافظت کند.

وی در ادامه با بیان اینکه نسل کشی‌ها و درگیری‌های مسلحانه در سراسر جهان امروز همچنان ادامه دارد، اعتراف کرد که آرمان‌های پایه‌گذاران این نهاد بین‌المللی تحقق کامل پیدا نکرده و استقرار امنیت در جهان از هر زمانی پیچیده‌تر شده است.

بان کی مون، قصور این نهاد بین‌المللی در اقدامی جمعی برای حل مساله سوریه را بارزترین و دردناک‌ترین گواه این شکست خواند و گفت که با گذشت 5 سال ازجنگ خانمان‌برانداز سوریه تا کنون 220 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و بیش از نیمی از جمعیت این کشور بی‌خانمان و آواره شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شورای امنیت سازمان ملل قادر نبوده است برای حل این بحران به اتحاد و یکپارچگی دست پیدا کند، هشدار داد که کشور سوریه با خطر نابودی روبرو است و چنین احتمالی عواقب دردناکی برای منطقه و جهان در بر خواهد داشت.

کد خبر 290132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha