همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) گفت: جوانان ایران اسلامی با تلاش ، کوشش و همت، شعار ما می توانیم را در عمل اثبات کرده اند.

 فرزاد اسماعیلی

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی شنبه شب در مراسم یادواره سرداران و 165 شهید والامقام بخش خمام از توابع شهرستان رشت، اظهار کرد: پروژه هایی که امروز به دست جوانان و دانشمندان ایران اسلامی به سرانجام می رسد، نمونه عینی و اثبات شعار ما می توانیم است.

وی با یادآوری دشواری های دوران جنگ تحمیلی که از ناحیه دشمن به رزمندگان اسلام وارد می شد، افزود: در آن زمان نیز نظام نوپای اسلامی با تکیه بر جوانان این مرز و بوم، در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) افتخارات کنونی کشور را مرهون مجاهدت های شهیدان خواند و موفقیت ها در عرصه های مختلف از جمله بخش های علمی همچون فناوری صلح آمیز هسته ای و فناوری نانو را نمونه ای از اعتماد به نفس فرزندان این مرز و بوم به تأسی از خودباوری رزمندگان در دوران پرافتخار دفاع مقدس خواند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام، به این سخن رهبر معظم انقلاب که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اشاره و اضافه کرد: برگزاری مراسم هایی تحت عنوان یادواره شهدا، زمینه ساز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

امیر اسماعیلی با تاکید بر لزوم تبیین سیره شهدا و آشناکردن نسل جوان با منش و سلوک شهیدان، این دو امر مهم را از جمله عواملی دانست که موجب قدرت یافتن بیش از پیش ملت ایران در عرصه های مختلف می شود.

وی جایگاه کنونی جمهوری اسلامی ایران را در منطقه و جهان، اثرگذار خواند و گفت: کشورهای زورگو نمی توانند موفقیت های ایران را ببینند اما ما مقابل این زورگویی ها ایستاده ایم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در خاتمه بر ضرورت بهره گیری از دستآوردهای دوران دفاع مقدس تاکید و آن دوران بویژه ولایتمداری، جانبازی، فداکاری و ایثار شهدا را سرمنشأ موفقیت های امروز کشور ذکر کرد.

شهر خمام در 15 کیلومتری رشت و در مسیر راه رشت - انزلی قرار دارد و 165 شهید و افزون بر 200 جانباز و ایثارگر تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است.

استان گیلان هشت هزار شهید و نزدیک به 22 هزار جانباز و ایثارگر دارد.

کد خبر 290009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha