شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم کوک مدیر‌عامل کنونی شرکت اپل در زمانی که استیو‌جابز مدیر فقید اپل در قید حیات بود،‌برای نجات زندگی او داوطلب شده بود تا نیمی‌از کبدش را به او اهدا کند،‌ پیشنهادی که جابز هرگز نپذیرفت.

جابز

براساس گزارش BBC، كتابي جديد با نام استيو‌جابز شدن، كه قرار است در اين ماه منتشر شود، از زواياي جديدي از اسرار درون بزرگترين شركت تكنولوژي جهان پرده برداشته‌است كه نوع رابطه تيم كوك و استيو جابز نيز بخشي از آن است.

جابز

براساس اين كتاب، تيم‌كوك در دوران بيماري جابز به او پيشنهاد داد تا بخشي از كبد خود را به او اهدا كند تا به اين شكل جان او را دست‌كم تا مدتي از رگ نجات دهد اما جابز خشمگينانه اين پيشنهاد را رد كرده‌است.

استيو جابز در سال 2004 اعلام كرد به سرطان لوزالمعده مبتلا شده و در سال 2009 بيماري‌اش به اوج خود رسيد به حدي كه وي ديگر قادر نبود به كار خود ادامه دهد و بايد در انتظار پيوند عضو مي‌ماند.

در اين دوران تيم كوك به صورت دائم از جايز عيادت مي‌كرد و در يكي از ديدارهايش به شدت از شرايط جابز متاثر شد؛ از اين رو خون خود را آزمايش كرده و متوجه شد كه مانند جابز از گروه خوني نادري برخوردار است و گمان برد مي‌تواند به اين شكل به جابز كمك كرده و جان او را از مرگ نجات دهد.

براساس اين كتاب، كوك تحت آزمايش‌هاي مختلفي قرار گرفت و دريافت كه مي‌تواند براي كمك به جابز، بخشي از كبد خود را به او اهدا كند. اما زماني كه اين خبر را به جابز رسانيد، وي واكنش شديدي نشان داد.

كوك مي‌گويد جابز حتي به او مجال نداد تا جمله‌اش را كامل كند و حرف او را قطع كرده‌است. كوك مي‌گويد او با فرياد گفت: نه! من هرگز اجازه نمي‌دهم اين‌كار را انجام دهي، هرگز نمي‌گذارم. به گفته كوك،‌ جابز طي 13 سال همكاري تنها چهار يا پنج بار برسرش فرياد كشيده‌است كه اين‌بار يكي از آن دفعات بوده‌است.

جابز در سال 2009 تحت جراحي پيوند كبد قرار گرفت، در سال 2011 از سمت خود در شركت اپل استعفا داد و در اكتبر همان سال در سن 56 سالگي از دنيا رفت. در اين كتاب همچنين به برنامه جابز براي خريداري شركت ياهو براي وارد كردن شركت اپل به صنعت جستجو اشاره كرده‌است.

کد خبر 289828

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha