همشهری آنلاین: تیم کوک مدیر عامل اپل در مصاحبه با روزنامه تلگراف می‌گوید ساعت اپل با جایگزین کردن ابزاری نظیر کلید خودرو و سنجش سلامتی و فعالیت کاربران برای همیشه زندگی روزمره مردم را عوض خواهد کرد.

apple watch

کوک میگوید سالهاست که ساعت نمیپوشد و از آیفونش برای دیدن ساعت و تاریخ و دهها کار روزمره دیگر استفاده میکند اما از زمانی که شرکتش ساعت هوشمند اپل (Apple Watch) را معرفی کرده نمیتواند زندگی بدون آن را تصور کند. وی در مصاحبه با تلگراف میگوید به دریافت پیامها و تماسها برروی ساعت مچی هوشمندش عادت کردهاست.

ساعت هوشمند اپل قرار است اول یک ساعت مچی با دقت ۵۰ میلیثانیه باشد و بعد یک ابزار هوشمند. کوک میافزاید: «این ساعت هم مثل آیفون خواهد بود. خیلی از مردم آیفون را برای یک سری مصارف محدود مثل مرور وب میخرند ولی بعد متوجه میشوند چقدر برای دلایل مختلف عاشقش هستند.»

تیم کوک میگوید انتظار دارد با به بازار آمدن ساعت اپل سیلی از اپلیکیشنهای مخصوص آن نیز روانه فروشگاه اپ استور شوند. وی میگوید یکی از اولین مأموریتهای این ساعت استفاده از فنآوری برای افزایش سطح سلامتی کاربران است و قابلیتهایي مثل سنجش ضربان قلب کاربر فقط یکی از امکانات سلامتی این ساعت است. برای مثال وقتی کاربر چند ساعت بدون تحرک روی صندلی بنشیند ساعت میلرزد و به کاربر یادآوری میکند که نشستن زیاد برای سلامتی ضرر دارد.

علاوه بر این وقتی کاربران به اندازه کافی ورزش میکنند یا سطح متابولیسم خود را در حد مطلوبی نگه میدارند امتیاز دریافت میکنند. ساعت هوشمند اپل کاربردهای مختلف دیگری نیز خواهد داشت از جمله تبدیل آن به کلید و دزدگیر خودرو و یا کیف پول الکترونیک.

کوک میافزاید یکی دیگر از مواردی که ساعت اپل را متفاوت میکند فیلتر کردن و دسته بندی پیامها بر اساس اهمیت است. برای مثال پیامهایی که از طرف اعضای خانواده ارسال میشوند و حاوی مطلب اورژانسی هستند به طور خاصی به کاربر یادآوری میشود.

از نظر سختافزاری ساعت اپل کیفیت چشمگیری دارد. شارژر مغناطیسی آن به سرعت ساعت را برای استفاده یک روز کامل شارژ میکند.

تیم کوک که از بزرگترین فروشگاه اپل در شهر لندن بازدید میکرد در جمع کارکنان این فروشگاه اعلام کرد فروش این ساعت یکی از بزرگترین چالشهای بخش فروش اپل خواهد بود چرا که تاکنون محصولی که کاربران بتوانند آن را در داخل فروشگاه تست کنند نفروختهاست. البته کوک اطمینان داده «آنجلا آرنتس» که از شرکت تولید لباسهای لوکس بربری به اپل پیوسته و اکنون مدیر فروشگاههای اپل است از پس این مأموریت بر خواهد آمد.

مدیرعامل ۵۴ ساله اپل میگوید با وجود اینکه در حال حاضر ساعتهای هوشمند زیادی در بازار هستند اما اطمینان دارد که ساعت مچی اپل یک بازار جدیدی در محصولات الکترونیکی ایجاد میکند؛ همانطور که قبل از معرفی آیپاد هزاران مدل پخش کننده موسیقی وجود داشت.

کوک در مصاحبه با تلگراف از زندگی شخصی خودش میگوید. این روزها مدیران شرکتهای بزرگ بر سر زود بیدار شدن با هم رقابت میکنند و روزهایی که ساعت ۸ صبح شروع یک روزکاری بود گذشتهاست. کوک میگوید هرروز ساعت ۳:۴۵ بیدار میشود و ساعت مچیش را به دست میکند و از ۵ تا ۶:۳۰ ورزش میکند و بعد از یک روز کاری ساعت ۹:۳۰ یا ۱۰ شب به خواب میرود.

کد خبر 288512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha