همشهری آنلاین: وزیر دفاع آمریکا برای کمک به ائتلاف شرکت‌های تکنولوژی و محققان به منظور توسعه سیستم‌های الکترونیک مجهز به حسگر‌هایی قابل انعطاف در قالب الکترونیک‌های پوشیدنی و یا قابل اتصال به بدنه هواپیماها، ۷۵ میلیون دلار کمک‌هزینه اختصاص داد.

پوشیدنی

براساس گزارش NBC، اشتون كارتر وزير دفاع آمريكا مي‌گويد بودجه براي جديد‌ترين موسسه توليدي دولت آمريكا به ائتلاف فلكس‌تك اختصاص يافته‌است، مجموعه‌اي از 162 شركت،‌ دانشگاه و ديگر گروه‌ها،‌ از بوئينگ گرفته تا اپل و هاروارد. قرار است اين گروه به توسعه و توليد الكترونيك‌هاي هيبريدي قابل انعطافي كمك كنند كه مي‌توان آنها را به حسگرها مجهز كرده و براي گنجاندن در هواپيماها و ديگر سكوهاي مورد نياز آنها را خم كرده و يا دچار پيچش يا كشيدگي كرد.

اين ائتلاف كه مديريت آن به عهده لابراتوار مطالعاتي نيروي هوايي آمريكا است نيز 90 ميليون دلار ديگر به بودجه دولتي افزوده و از دولت‌هاي محلي نيز كمك هزينه‌هايي دريافت خواهد كرد و در نهايت بودجه‌اي برابر 171 ميليون دلار در اختيار آن قرار خواهد‌گرفت.

مقامات وزارت دفاع آمريكا مي‌گويند توسعه سريع اين فناوري‌هاي جديد در گوشه و كنار جهان باعث شده تا پنتاگون بيشتر به دنبال مشاركت در بخش خصوصي باشد تا اينكه بخواهد به صورت مستقل اين فناوري را توسعه دهد. 

گروه توليد كننده الكترونيك‌هاي هيبريدي قابل‌انعطاف كه پايگاه آن در سن‌خوزه خواهد‌بود، هفتمين موسسه از 9 موسسه‌اي است كه دولت اوباما در تلاش براي احياي زيرساخت توليد آمريكا آن را ايجاد كرده‌است. پنتاگون اولين آنها را در سال 2012 با هدف كمك به پيشبرد توسعه چاپ سه‌بعدي تاسيس كرد.

موسسه‌ جديد نيز قصد دارد از چاپ سه‌بعدي براي ايجاد الكترونيك‌هاي قابل انعطاف و ويژه كه مي‌توان آنها را با حسگرها تلفيق كرده و به عنوان لباس بر تن سربازها كرد، استفاده كند. اين فناوري همچنين مي‌تواند مستقيمان حسگرها را به بدنه كشتي‌ها و جت‌هاي جنگي وصل كندتا امكان نظارت در زمان حقيقي را بر بدنه تجهيزات فراهم آورد.

کد خبر 305595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha