همشهری آنلاین: تنها ساعاتی تا شروع مراسم رسمی رونمایی و معرفی از ساعت هوشمند اپل باقی‌ نمانده که وب‌سایت بلومبرگ از تلاش برنامه نویسان شرکت‌هایی نظیر فیس‌بوک و بی‌ام‌دبلیو برای تولید اپلیکیشن برای این ساعت در یک مرکز سرّی در ساختمان مرکزی اپل گزارش داده‌است.

در این گزارش آمده که امنیت این مرکز به شدت بالاست و برنامه نویسان اجازه همراه داشتن لوازم الکترونیکی شخصی را ندارند. شاید سرّی بودن پروژهها مربوط به ساعت اپل تاکنون برای هیچ محصولی دیده نشده اما موفقیت این ساعت به شدت به متقاعد کردن کاربران به اینکه این محصول هم همانند بقیه ساعتهای هوشمند بازار یک وسیله خسته کننده و لوکس نیست، وابسته است. به همین منظور هم اپل از جامعه برنامه نویسان خود کمک گرفته تا کاربران را به این محصول جذب کند.

در بخشی از گزارش بلومبرگ آمده که اپلیکیشنهای مخصوص ساعت اپل تنها برای ۱۰ ثانیه قابل استفاده هستند و اپل این قانون را به زودی به عنوان بخشی از دستورالعمل طراحی اپلیکیشن (App Design Guidlines) اعمال خواهد کرد. 

اپلیکیشنهایی که در حال حاضر تحت نظارت اپل و به صورت ویژه برای ساعت هوشمند این شرکت در حال تولید هستند شامل فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، پینترست، اپلیکیشن کنترل خودرو از شرکت بیامدبلیو، اورنوت، تودویست و اپلیکیشنی از گروه شرکتهای استاروود برای باز و بسته کردن درب اتاقهای هتل است.

قرار است ساعت ۸:۳۰ شب روز دوشنبه ۱۸ اسفند تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل در مراسمی به طور رسمی در مورد زمان انتشار، قیمت و جزئیات قابلیتهای ساعت هوشمند اپل صحبت کند. در حال حاضر تعداد زیادی ساعت هوشمند از تولید کنندگانی نظیر سامسونگ، سونی و Pebble در بازار وجود دارند.

کد خبر 289458

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha