همشهری آنلاین: ترجمه تلفیقی «تکمله المنهاج» اثر آیت‌الله سید ابوالقاسم خوئی (ره) به همت آیت‌الله دکتر بطحائی گلپایگانی و توسط بنیاد حقوقی نشر میزان منتشر شد.

آيت‌الله سيد هاشم بطحائي گلپايگاني، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و استاد درس خارج حوزه، در گفتگو با خبرنگار همشهري آنلاين درباره ترجمه تلفيقي كتاب «تکمله المنهاج» اثر آیت‌الله سید ابوالقاسم خوئی (ره)، گفت: آيت‌الله العظمي خوئي در تكميل رساله عمليه «منهاج»، كتاب «تكمله المنهاج» را نوشته بودند.

وي با يادآوري اينكه «تكمله المنهاج» مكمل منهاج است، افزود: احكام جزائي اعم از قضا و شهادت، احكام حدود و ديات و قصاص به طور كلي و جزئي در اين كتاب مورد اشاره قرار گرفته است.

دكتر بطحائي گلپايگاني از «تکمله المنهاج» به عنوان كتابي منظم، طبقه‌بندي شده و يك مجموعه كامل در حوزه احكام جزا نام برد و افزود: اين كتاب از 20 سال گذشته در حوزه تدريس مي شود و حداقل از 10 سال گذشته در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري دانشگاه‌هاي مختلف به عنوان منبع درسي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. 

اين استاد حوزه و دانشگاه درباره ترجمه و شرح اين كتاب گفت: علاوه بر ترجمه «تكمله المنهاج»، مقدمه‌اي بر آن نوشته و در آن رويه قضائي در اسلام كه منتج به حقيقت مي‌شود را ذكر كرده و البته در برخي موارد ديدگاه‌هاي خود را به استناد برخي روايات ضميمه كرده‌ام.

کد خبر 289242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha