همشهری آنلاین: ترجمه تلفیقی «تکمله المنهاج» اثر آیت‌الله سید ابوالقاسم خوئی (ره) به همت آیت‌الله دکتر بطحائی گلپایگانی و توسط بنیاد حقوقی نشر میزان منتشر شد.

آيت‌الله سيد هاشم بطحائي گلپايگاني، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و استاد درس خارج حوزه، در گفتگو با خبرنگار همشهري آنلاين درباره ترجمه تلفيقي كتاب «تکمله المنهاج» اثر آیت‌الله سید ابوالقاسم خوئی (ره)، گفت: آيت‌الله العظمي خوئي در تكميل رساله عمليه «منهاج»، كتاب «تكمله المنهاج» را نوشته بودند.

وي با يادآوري اينكه «تكمله المنهاج» مكمل منهاج است، افزود: احكام جزائي اعم از قضا و شهادت، احكام حدود و ديات و قصاص به طور كلي و جزئي در اين كتاب مورد اشاره قرار گرفته است.

دكتر بطحائي گلپايگاني از «تکمله المنهاج» به عنوان كتابي منظم، طبقه‌بندي شده و يك مجموعه كامل در حوزه احكام جزا نام برد و افزود: اين كتاب از 20 سال گذشته در حوزه تدريس مي شود و حداقل از 10 سال گذشته در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري دانشگاه‌هاي مختلف به عنوان منبع درسي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. 

اين استاد حوزه و دانشگاه درباره ترجمه و شرح اين كتاب گفت: علاوه بر ترجمه «تكمله المنهاج»، مقدمه‌اي بر آن نوشته و در آن رويه قضائي در اسلام كه منتج به حقيقت مي‌شود را ذكر كرده و البته در برخي موارد ديدگاه‌هاي خود را به استناد برخي روايات ضميمه كرده‌ام.

کد خبر 289242

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha