همشهری‌آْنلاین: واتیکان بر ضرورت تقویت گفت‌وگوی بین ادیان با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

Jean-Louis_Tauran

 کاردینال ژان لویی توران، وزیر گفت‌وگوی بین ادیان واتیکان در نشستی در دانشگاه پاپی گریگوریان که با حضور محمد طاهر ربانی، سفیر کشورمان در واتیکان و جمعی از اندیشمندان و استادان دانشگاهی واتیکان و حوزه علمیه قم برگزار شد، استمرار کمی و کیفی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت را با جمهوری اسلامی ایران خواستار شد.

رئیس شورای پاپی واتیکان به خبرنگار صدا و سیما در رم گفت:« گفت‌وگوی بین ادیان بین ایران و واتیکان گفت‌وگویی جدی است و باید استمرار داشته باشد.

او افزود: در این گفت‌وگوها که چند سال است بین ایران و واتیکان ادامه دارد، ما دریافته‌ایم که موضوع‌هاي مشترک زیادی بین ما وجود دارد.

در همین حال تعدادی از اعضای علمی دانشگاه‌های واتیکان در این نشست که اخیرا از تعدادی از دانشگاه‌ها و مراکز اموزشی در شهر قم بازدید داشته‌اند ،نحوه عملکرد این مراکز علمی را ستودند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از رم،پروفسور جانفرانکو کوفره، معاون رئیس دانشگاه پاپی سالزیانو در این‌خصوص گفت:«من چند ماه پیش در ایران بودم و مایلم از دانشگاه‌های حوزه علمیه قم که از من پذیرایی کردند صیممانه تشکر کنم و همچنین از ملت شریف ایران برای سفر فراموش نشدنی‌ام به این کشور تقدیر کنم».

کد خبر 289198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha