جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ‌نماینده جامعه‌المصطفی ‌العالمیه در جمهوری دموکراتیک کنگو گفت: طبق پیش‌بینی‌هایی که امروزه در دنیا مطرح می‌شود، تا ۴۰ سال آینده اسلام دین اصلی و مسحیت دین دوم در اروپا خواهد شد.

اسلام

حجت‌الاسلام سیدمحمد ذوالفقاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آمار گروندگان به اسلام چه از مسیحیت و چه از ادیان دیگر آمار بسیار بالایی است. این آمار به گونه‌ای است که مصادر اعلام آمار که معمولا دستگاه‌های امنیتی کشورها هستند در خصوص آن احساس ترس و وحشت می‌کنند و آمار درستی را ارائه نمی‌دهند؛ از این‌رو دائما با اعلام آمارهای ضد و نقیض سعی در کتمان آمارهای حقیقی و واقعی دارند.

ذوالفقاری تصریح کرد: در اروپا تا 20 درصد از جوامع اروپایی شوق به تغییر مذهب دارند و این تغییر مذهب در آنها واقع شده است.

این مبلغ مذهبی در کنگو خاطرنشان کرد: در سال 2000 پاپ اعلام کرد که تا سال 2015 قاره آفریقا را کاملا به قاره‌ای مسیحی تبدیل خواهیم کرد. آنها به واقع چنین همتی را به خرج دادند به گونه‌ای که در حال حاضر بیشترین آمار اعزام مبلغان در جهان از طریق کاتولیک‌ها و کلیساهای کاتولیک صورت می‌گیرد.

وی افزود: مبلغان مسیحیت با تخصص‌ها و درجات علمی بالا، در دورافتاده‌ترین روستاهای آفریقا یعنی در مناطق کاملا بدوی و اولیه زندگی و تبلیغ می‌کنند و همانجا نیز از دنیا می‌روند.

ذوالفقاری گفت: مناطق فراوانی در آفریقا وجود دارند که مقبره افراد قدیس نامیده می‌شوند. این قدیسان در آنجا زندگی و تبلیغ کرده و از دنیا رفته و در همانجا دفن شده‌اند اما با وجود همه این تلاش‌ها به اعتراف خود آنها اسلام پرجاذبه‌ترین دین در آفریقا محسوب می‌شود.

نماینده جامعهالمصطفی در کنگو اظهار کرد: شاید مهم‌ترین علت جاذبه دین اسلام این باشد که این دین سازگارترین دین با فطرت انسان است. اگر اسلام به درستی به جهان معرفی و نسبت به آن تبلیغ شود و آن چهره رحمانی اسلام به طور صحیح بیان شود، مشتاقان فراوانی نسبت به این دین مبین خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در کشور کنگو کلیسای بزرگی به نام کلیسای فاطمه زهرا (س) وجود دارد و روی مجسمه‌ی مریم مقدس نام فاطیما را می‌توان مشاهده کرد، ادامه داد: یکی از کشیشان معتقد است که حضرت فاطمه (س) تنها متعلق به مسلمانان نیست.

ذوالفقاری گفت: طبق آماری که حکومت کنگو اعلام می‌کند، 80 درصد از جمعیت 83 میلیونی این کشور مسیحی هستند، اما طبق آمار میدانی ما و بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی دیگر، ظرف 20 سال گذشته جمعیت مسلمانان از 10 درصد به 35 درصد ارتقا پیدا کرده و شوق و رغبت به اسلام در این کشور بسیار فراوان است.

وی تصریح کرد: در چند سال گذشته به مدد تبلیغاتی که از طرف طلبه‌های حوزه علمیه قم و کشورهای عراق، لبنان و پاکستان در حوزه‌های بین‌المللی صورت گرفته است، روند رو به رشد گرویدن به مذهب اهل بیت (ع) و تشیع حاصل شده است.

وی با اشاره به آمارهای موردی در خصوص گرایش به شیعه گفت: از حدود 20 الی 30 سال پیش، موضوعی تحت عنوان اتباع اهل بیت (ع) در کشور نیجریه وجود نداشت اما در حال حاضر 12 میلیون شیعه در این کشور وجود دارد.

این مبلغ دینی در کنگو اظهار کرد: اگر این روند ادامه داشته باشد و حرکات افراطی و خشن مثل جنایات داعش و بوکوحرام کنترل شوند و چهره‌ اسلام مخدوش نشود، می‌توانیم به جای مسیحیان ادعا کنیم که ظرف 20 الی 30 سال آینده، یک قاره کاملا اسلامی خواهیم داشت.

وی افزود: دستیابی به این مهم مستلزم این مهم است که از فعالیت جنبش‌های افراطی جلوگیری شود، از اختلاف بین شیعه و سنی کاسته شود، وحدت اسلامی تقویت شود، به مقدسات اهل سنت و اهل تشیع توهین نشود و طلبه‌ها و سخنرانان در سخنرانی‌های خود به مقدسات اهل سنت توهین نکنند. اینها مسائل اساسی و حیاتی جامعه امروز ما محسوب می‌شوند.

ذوالفقاری با بیان اینکه تعداد مبلغان دین اسلام بسیار است ولی در مقایسه با مبلغان دین مسیحیت کم است، افزود: مسیحیان بیشتر تبلیغ می‌کنند و برای این مهم به واسطه پشتوانه‌ای که از سابق داشته‌اند امکانات بیشتری در اختیار دارند. آنها همچنین از تکنیک‌های جدیدتری استفاده می‌کنند. از سوی دیگر در حالیکه ما برای ساختن یک مسجد با مشکلات بسیاری مواجه می‌شویم آنها به راحتی با در اختیار داشتن کلیساهای بزرگ از گذشته به اینجا رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: این واقعیت‌ها بدان معنا نیست که دست و پای ما بسته است چراکه با توکل به خدا و تلاش و کوشش‌هایی که مبلغان دارند، ما نیز می‌توانیم به موفقیت‌های بیشتری در این حوزه دست یابیم.

ذوالفقاری در پایان گفت: مسلمانان وام‌دار یک سرمایه بزرگ در هزار و 400 سال پیش هستند که باید قدردان آن باشند و برای بالندگی آن اهتمام بورزند.

کد خبر 306799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha