همشهری آنلاین: در بحبوحه تشدید لفاظی‌های ضد اسلامی در امریکا، مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک، حمایت خود را از جامعه مسلمانان ابراز کرده است.

زاکربرگ چهارشنبه با انتشار مطلبی در صفحه فیسبوک خود نوشت: «می‌خواهم با آهنگ حمایت از مسلمانان در جامعه خودمان و سایر نقاط جهان هم‌صدا شوم.»

بر اثر حملات اخیر در پاریس و کالیفرنیا و نیز لفاظی‌های تفرقه افکنانه نامزدهای ریاست‌جمهوری امریکا این کشور شاهد موج تازه‌ای از اسلام‌هراسی است.

دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان، دوشنبه با طرح پیشنهاد ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکا، جهان را از این اظهارات خود بهت‌زده کرد.

زاکربرگ گفت: «در پی حملات پاریس و نفرت پراکنی‌های این هفته می‌توانم نگرانی مسلمانانی را که می‌ترسند به خاطر اعمال دیگران مجازات شوند، تصور کنم.»

وی تصریح کرد: «به عنوان یک یهودی، والدینم به من آموخته‌اند که باید در برابر حملات به گروه‌های انسانی بایستم، حتی اگر شما امروز هدف حمله نباشید، در گذر زمان تعرض به آزادی همگانی به ضرر همه خواهد بود.»

وی افزود: «اگر شما در این اجتماع فردی مسلمان هستید، مایلم به عنوان رئیس فیسبوک بگویم که حضور شما همیشه در اینجا مورد استقبال است و بدانید که برای حفاظت از حقوق شما و ایجاد محیطی امن و مسالمت‌آمیز برایتان تلاش خواهیم کرد.»

اظهارات ترامپ درباره مسلمانان انتقادات زیادی را در داخل و خارج از امریکا برانگیخته است.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، گفت طرح ترامپ برای منع ورود مسلمانان به امریکا صلاحیت وی را برای تصدی ریاست‌جمهوری امریکا سلب می‌کند.

یکی از سخنگویان دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، نیز طرح پیشنهادی ترامپ را «تفرقه‌افکنانه، بی‌فایده و کاملا غلط» خوانده است.

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل، لفاظی‌های ضد اسلامی در تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری امریکا مخل تلاش‌ها برای اسکان پناهجویان سوری است.

کد خبر 316692

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha