همشهری آنلاین: معاون شهردار پکن، جمعه ۶ مارس (۱۵ اسفند) ۲۰۱۵ گفت مقامات این شهر در تلاش هستند که جمعیت آن را تا سال ۲۰۲۰ به ۲۳ میلیون نفر محدود کنند، چرا که پایتخت چین به علت کمبود شدید آب تحت فشار شدید قرار دارد.

china population

به گزارش خبرگزاری فرانسه جمعیت این شهر به سرعت در سال‌های اخیر به سرعت گسترش پیدا کرده است، چرا که مهاجران از بخش‌های دیگر کشور در جستجوی شغل به آن وارد شده‌اند.

پکن با جمعیت ۲۱.۵ میلیون نفری‌اش در سال پیش، از هم اکنون از هدف ۱۸ میلیون نفری که در سال ۲۰۰۵ تعیین شده بود، گذشته است.

این وضعیت فشار شدیدی را بر پکن و مناطق اطرافش آورده است که کمبود آب در آنها با آلودگی گسترده رودخانه‌ها و آب‌های زیرزمینی بدتر شده است.

لی شیسیانگ‌ گفت: «پکن می‌خواهد که جمعیت این شهر تا سال ۲۰۲۰ از ۲۳ میلیون نفر بیشتر نشود.»

لی در گردهمایی نمایندگان پکن در اجلاس سالانه پارلمان چین در روز جمعه گفت پکن ۱.۵ میلیارد متر مکعب در سال کمبود آب دارد.
او افزود با اینکه طرح انتقال آب از جنوب به شمال به طور نسبی این کمبود را برطرف خواهد کرد، کل مشکل را حل نخواهد کرد؛ اشاره او به طرح بلندپروازانه انتقال آب از بخش جنوبی مرطوب چین به ایالت‌های شمالی خشک این کشور و پکن است.

هدف از این طرح بحث‌برانگیز فراهم کردن یک سوم آب پکن است

لی گفت مقامات پکن به شدت در تلاش هستند تا صنابع را به نواحی بیرون از پایتخت انتقال دهند و مدارس و بیمارستان‌های جدید هم بسازند تا از آمدن ۷۰۰ فرد غیرساکن پکن در روز برای درمان به این شهر، جلوگیری کنند.

لی گفت: «برای حل کردن بیماری کلانشهری پکن، فقط نمی‌توان بر تلاش‌های پکن تکیه کرد. ما باید طرحی برای منطقه گسترده‌تری داشته باشیم.»

کد خبر 289115

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha