همشهری آنلاین: حامیان سرزمین من، ایران‌ «بازارچه حامیان سرزمین من،ایران» ۲۱ و ۲۲ اسفند ماه جاری در عمارت مسعودیه واقع در میدان بهارستان تهران توسط شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌‏گردد.

حامیان سرزمین من

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، سازمان‏های مردم نهاد یا سمن‏‏ها (NGO: None Governmental Organization) به منظور فعالیت در زمینه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، صنفی و ... به وجود می‌آیند که شامل گروه‏‌هایی از افراد داوطلب می‏‌باشند و بدون وابستگی مالی یا حقوقی به دولت، بدون انگیزه‌های سودجویانه و به منظور ارائه خدمات عمومی رایگان و آگاه‏سازی عموم از مشکلات موجود در جامعه ایجاد می‌شوند. سمن‏ها وارد امور تجاری و بازرگانی می‏‌شوند، اما این فعالیت‌ها جنبه سرمایه‌اندوزی و سودآوری ندارند و به منظور ارائه خدمات خود و در راستای اهدافشان صرف می‏‌شود.

فعالیت‏های‌ سازمان‌های مردم نهاد کمک زیادی به توسعه و رشد کیفی شهرها از جنبه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، محیط زیستی و ... می‌کنند . همچنین با شکل‏گیری هسته‏های کارآفرینی درون این سازمان‏ها و یا در کنار آنان و با توانمندسازی گروه‏های آسیب پذیر، حیات مدنی و زندگی جاری در شهر ارتقاء می‏یابد. در این میان، بازارچه‏های موسمی فرصتی مناسب برای درآمدزایی آنان و دیده شدنشان می‌‏باشند.

از این رو شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران پیرو مطرح شدن بحث"مسئولیت اجتماعی شرکت‏ها" در وزارت راه و شهرسازی و تدوین نظام نامه آن، پیشنهاد برگزاری بازارچه‏ای را برای کارآفرینان ساکن در محلات هدف بازآفرینی شهری و سازمان‏های مردم نهاد مرتبط با اهداف و ماموریت‏های خود مطرح و پیگیری نموده است.

علاوه بر فراهم آوردن فضایی برای عرضه تولیدات اجتماعات محلی، سلامتکده طب سنتی با امکان مشاوره رایگان درباره طب سنتی و فن بازار به عنوان فضایی برای مبادله ایده و تعامل سازمان‏های مردم نهاد و کارآفرینان با نمایندگان ارگان‏های شهری مربوطه که نقش حمایتگری برای سمن‏ها و کارآفرینان دارند از برنامه‏‌های بازارچه می‏باشند.

این بازارچه تحت عنوان "بازارچه حامیان سرزمین من،ایران" در ۲۱ و ۲۲ اسفندماه سال ۱۳۹۳ در عمارت مسعودیه واقع در میدان بهارستان تهران برگزار می‌‏گردد و فرصتی برای آشنایی بیشتر مردم و مسئولین با سازمان‏های مردم‏نهاد و فعالیت‏هایشان، توانمندسازی سازمان‏های مردم‏نهاد و ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری، راه اندازی جریان مشارکت بدنه دولتی و یا مدیریت شهری با این سازمان‏ها و ارتقای کیفیت حیات مدنی خواهد بود.

همچنین برگزاری این بازارچه در عمارت ارزشمند مسعودیه، تجربه فراخواندن مردم به بافت تاریخی شهر را نیز به همراه خواهد داشت. برنامه بازدید مسئولان شهری و ارگان‏های دولتی کشور و نیز حضور هنرمندان مطرح در این بازارچه با ترتیب دادن فضایی برای گفتگو و تعامل به گونه­ای پیش بینی شده که فرصت مغتنمی را جهت ارائه اهداف و برنامه‏‌های سازمان‏های مردم نهاد و کارآفرینان فراهم خواهد آورد.

کد خبر 288997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha