دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با میراث فرهنگی استان فارس همچنان یکدیگر را مقصر می‌دانند و موضوع تخریب خانه تاریخی ثبت ملی شده حلی‌ساز شیراز که ساعت ۲و نیم بامداد روز پنجشنبه و پس از قطع برق منطقه انجام شد را کسی برعهده نمی‌گیرد.

بافت تاریخی شیراز

درآخرين اظهارنظر رئيس حوزه توليت آستان شاهچراغ به خبرگزاري ميراث فرهنگي گفت: حرم و آستان شاهچراغ هيچ ارتباطي با طرح توسعه شاهچراغ و تخريب‌هاي اخير در بافت تاريخي شيراز ندارد. پيش از اين فرهاد نظري، مديركل دفتر ثبت آثار تاريخي و فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي در واكنش به هجوم دوباره و غيرقانوني براي تخريب بافت تاريخي شيراز به همشهري گفته بود: «تخريب اثر ملي خانه حلي‌ساز به‌صورت برنامه‌ريزي شده بود و در اين خصوص مجري طرح توسعه، اداره راه و شهرسازي استان و متولي كه توليت آستان حضرت شاهچراغ است بايد پاسخگو باشند.»

حجت‌الاسلام اسماعيل‌پور، رئيس حوزه توليت آستان شاهچراغ اكنون به خبرگزاري ميراث فرهنگي گفته است كه اگر ميراث‌فرهنگي مستندي براي عاملان اصلي تخريب دارد ارائه بدهد. وي گفت: متولي طرح توسعه حرم شاهچراغ، اداره مسكن و شهرسازي است و حرم مطهر شاهچراغ هيچ مسئوليتي نسبت به طرح توسعه ندارد.

اسماعيل‌پور گفت: مسئولان ميراث‌فرهنگي مي‌دانند چه‌كسي بافت تاريخي را تخريب مي‌كند. وي افزود: مشخص است كه لودرها و پيمانكارها در بافت تاريخي شيراز متعلق به كدام ارگان هستند و توليت آستان مسئول آن نيست كه ببيند چه‌كسي دارد تخريب‌ها را انجام مي‌دهد؛ بنابراين اگر ميراث‌فرهنگي پاسخ ندهد كم‌كاري و كوتاهي مربوط به آن ارگان است.

کد خبر 276163

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha