سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۷:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم استقبال رسمی از آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز سه شنبه 23 مرداد در کاخ ریاست جمهوری افغانستان با حضور حامد کرزای و سایر مقامات عالی رتبه این کشور برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، روسای جمهوری اسلامی ایران و افغانستان پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند و سپس با حضور در جمع خبرنگاران محورهای گفتگوی خود را تشریح کردند.

محور عمده مذاکرات روسای جمهوری اسلامی ایران و افغانستان گسترش همکاری ها و روابط دوجانبه از جمله ادامه کمک تهران به بازسازی افغانستان و استقرار ثبات در این کشور است.

جمهوری اسلامی ایران در چارچوب تعهدات خود برای کمک به بازسازی افغانستان در اجرای طرح های زیربنایی، آموزشی و خدمات فنی و مهندسی به ارزش بیش از 250 میلیون دلار مشارکت فعال داشته است که همزمان با سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به افغانستان سه طرح بزرگ شامل ساخت و تجهیز مرکز تحقیقات آب، ساخت و تجهیز دانشکده دندانپزشکی و تجهیز دانشگاه پزشکی کابل به بهره برداری خواهد رسید.

در مجموع برای اجرای این طرح ها به ترتیب دو میلیون و 600 هزار دلار، 850 هزار دلار و 200 هزار دلار از محل کمک های بلاعوض جمهوری اسلامی ایران هزینه شده است.

مذاکرات خصوصی روسای جمهور دو کشور آغاز شده و قرار است آقایان احمدی نژاد و کرزای پس از امضای اسناد، نتایج مذاکراتشان را در جمع خبرنگاران تشریح کنند.

کد خبر 28892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز